منتظر شعبه های جدید بانک ها نباشید!

چهارشنبه ، 16 اسفند 1391 ، 13:32

خیلی از جویندگان کار و علاقمندان به استخدام در بانک ها مدت هاست اخبار مربوط به افتتاح شعب جدید بانک ها در سراسر کشور را دنبال می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، پس از لغو مجوز بانک تات و تاسیس بانک آینده خیلی از کسانی که در آزمون تات شرکت کرده بودند و موفق هم شده بودند به شدت نگران شدند که زحماتشان به هدر رفت اما کارکنان وقت بانک اعلام کردند که به محض تاسیس شعب جدید از آنها دعوت به همکاری خواهد شد.افزایش سرمایه این بانک در روزهای اخیر آنها را به شدت امید وار کرده بود.

این تنها یک نمونه از این دست موارد است. اما امروز یک خبر اعلامی از سوی روابط عمومی بانک مرکزی امید های آنها را در هاله ای از ابهام فرو برد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ماده 10 قانون پولی و بانکی و مصوبه مجمع عمومي مواردی را جهت استفاده بهينه از منابع در اختيار بانک ها طی بخشنامه ای به شبکه بانکی کشور و موسسات اعتباری در شرف تاسیس ابلاغ کرد.
بانکها و موسسات اعتباری حداکثر ظرف مدت شش ماه (تا پايان شهريور سال ۱۳۹۲) بايد نسبت به واگذاري تمامي شرکتها اعم از صرافي، شرکت ليزينگ، مشارکتهاي حقوقي و ... و واگذاري دارائي‌هاي غيرمنقول مازاد اقدام كنند.
همچنین طبق این بخشنامه بانکها و موسسات اعتباری به کاهش تعداد شعب به نسبت ۲۰ درصد تعداد آنها موظف شده اند.
این گزارش می‌افزاید: در سال ۱۳۹۲ بجز بانکها و موسسات اعتباري جديدالتاسيس که در استانها فاقد شعب هستند هيچ گونه تقاضائي جهت توسعه شعب پذيرفته نخواهد شد.
بديهي است اداره سازمان و روشهاي بانکها مکلفند فهرست شعبي را که تقليل داده‌اند تا پايان سال (هر ۶ ماه يکبار) به بانک مرکزی ارسال نمايند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► آیا رسانه های چاپی رو به زوال اند؟
10 حماقت در سرمایه گذاری ◄

مطالب مرتبط
بنر