اطلاعات تماس 6 میلیون کاربر فیسبوک لو رفت

شنبه ، 1 تیر 1392 ، 08:38

 

فیس بوک به 6 میلیون نفر از کاربران خود هشدار داده که ایمیل یا شماره تماسشان سهوا با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شده است یا به عبارت ساده تر اطلاعات تماسشان در دسترس سایر کاربران قرار گرفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، مقامات این شبکه اجتماعی دیروز اعلام کردند که اشکالی نرم افزاری کشف و اصلاح کرده اند که به صورت سهوی منجر به لو رفتن اطلاعات تماس تعداد زیادی از کاربران این شبکه شده بود.

به گفته فیس بوکی ها این اشکال نرم افزاری در ابزار "اطلاعات خود را دانلود کنید" (Download Your Information) پدید آمده بود که باعث لو رفتن اطلاعات تماس 6 میلیون کاربر فیسبوک شد.

این اشکال نرم افزاری یا باگ اوایل ماه جاری میلادی گزارش شده بود و کارشناسان این شبکه اجتماعی توانستند طی 24 ساعت آن را رفع و رجوع کنند.

فیسبوک در یادداشتی در وبلاگ امنیتی خود نوشت:" از این اتفاق نارحت و شرمنده هستیم و از این پس بیشتر از پیش کار خواهیم کرد تا مطمئن شویم هیچ اتفاق مشابهی در آینده نخواهد افتاد."

توصیح این اشکال نرم افزاری به خودی خود کمی سخت است، اما اساسا اگر بخواهید یک کپی از اطلاعات خود داشته باشید، آرشیو فیسبوکتان ممکن است شامل شماره تماس یا آدرس ایمیل شخصی که با آن در ارتباط هستید، باشد. اما جزئیات آن شماره تماس یا آدرس خاص را نداشته باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► راهکارهای عملی برای بهبود مدیریت اقتصاد خانواده شما
آمادگی برای سپرده‌گذاری بخشی از منابع صندوق توسعه ملی در بانک توسعه صادرات ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر