بلیط های دونرخی، فرهنگ سازی پرسود شورای شهر!

سه شنبه ، 18 تیر 1392 ، 08:46

تب و تاب انتخابات و ماجرای های بعد از آن، همچنین رقابت های ورزشی مختلف به قدری فضای رسانه ای کشور را تسخیر کرده که دیگر کسی به مسائل اجتماعی نمی پردازد.

به گزارش بانکی دات آی آر، مساله دو نرخی کردن نرخ کرایه اتوبوس های شهری از آن مسائلی است که انگار خیلی از رسانه ها به طور خود جوش فراموشش کرده اند.

ماجرا از این قرار است که درست بعد از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و تعطیلی شورا نرخ کرایه اتوبوس ها بیش از 20 درصد افزایش یافت که چندان دور از ذهن نبود. بالاخره نرخ کرایه ها باتوجه به تورم تغییر می کند.

اما آنچه در ذهن شهروندان تهرانی علامت سوال  بزرگی ایجاد کرده که هیچ کس پاسخگوی آن نیست و شاید نمی خواهد پاسخگو باشد این است که چرا کسانی که قصد دارند به صورت نقدی کرایه خود رابپردازند باید چند برابر بلیط های الکترونیک وجه پرداخت کنند؟ مسیر که همان مسیر است و شاید برخی از کسانی که دائم قصد استفاده از اتوبوس را ندارند دوست نداشته باشند مبلغ 1200 تومان ودیعه خرید کارت الکترونیک را بپردازند به چه دلیل استفاده از خدمات شهرداری باید گزینشی و فرمایشی گردد.

مبلغ اضافه دریافت شده از شهروندان به جیب چه کسی می رود و چه کسی قرار است از آن استفاده کند؟

چرا به جای انجام اقدامات تشویقی از این اقدام سلبی و هزینه ساز برای تشویق مردم استفاده شده است؟

مردم هر روز این سوال ها را در خطوط مختلف اتوبوس از خودشان می پرسند اما جوابی نمی یابند. این درحالیست که از آغاز تاسیس خطوط خصوصی اتوبوس داخل شهری قرار بود با توجه به افزایش هزینه ها اتوبوس هایی با کیفیت بالاتر که مجهز به دستگاه تهویه و پرده مورد استفاده قرار بگیرند. این روند تنها در ماه های اولیه راه اندازی این خطوط مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر اغلب خطوط اتوبوس رانی  مملو از اتوبوس های کم کیفیت و فاقد امکانات اولیه رفاهی است.

باگرم ترشدن هوا و مصادف شدن ماه رمضان و تابستان روزه داران نیازمند استفاده بهینه از انرژی شان هستند ولی نبود امکانات لازم در وسایل نقلیه عمومی آنها را به درد سر می اندازد.

ادامه این روند درشرایطی که مسئولین شهری برای تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی دست به اقدامات متعددی می زنند موجب دلسرد شدن مردم و اقبال عمومی به وسایل نقلیه خصوصی و شخصی می شود.

به این ترتیب نمی توان به آینده ای سبز و آسمانی آبی در تهران چندان امیدوار بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آغاز مذاکرات در باره ایجاد بزرگترین منطقه آزاد تجاری دنیا
مردی که شغلش ترساندن مردم است+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر