پرهزینه ترین کودک انگلیس/ عکس

چهارشنبه ، 2 مرداد 1392 ، 09:57



نوزادی در انگلیس متولد شده است که به گفته دربار سلطنتي قرار است میلیون‌ها دلار به اقتصاد رو به زوال این کشور کمک کند(بار مالي روي دوش مردم انگليس اضافه کند). در حالی که بسیاری از کودکان در سر تا سر این کشور دچار فقر و گرسنگی هستند، تولد این نوزاد میلیون‌ها دلار هزینه دارد و آنها از این هزینه‌های هنگفت بعنوان سود و کمک به اقتصاد یاد می‌کنند. هزینه‌های هنگفتی که به جای اصلاح اقتصاد جامعه، صرف خوش‌گذرانی خاندان سلطنتی می‌شود.

"انگلیس" کشوری با بالاترین آمار فقر در جهان

باشگاه خبرنگاران، كشور انگلیس بالاترین آمار فقر را در ميان کشورهاي صنعتي جهان به خود اختصاص داده است. در اين کشور 56 ميليوني، 4 میلیون نفر در فقر به سر مي‌برند.

نکته قابل تامل در خصوص ميزان و وضعيت فقر در انگليس اينکه تقریبا از هر سه فقير يک نفر کودک است. در بسیاری از مناطق انگلیس، 40 تا 50 درصد کودکان در فقر به سر می‌برند. خانواده‌های کودکان فقیر انگلیسي اغلب یا بیکارند و به دنبال دریافت حقوق بیکاری هستند یا درآمد سالانه آنها کمتر از 60 درصد میانگین درآمد به مبلغ 25 هزار یورو يعني 15 هزار يورو در سال است.

بحران اقتصادی و کاهش توان مالی خانواده‌ها در مقایسه با افزایش تورم در انگليس به همراه افزایش هزینه‌ها و افزايش بيكاري سبب تشدید فقر در انگلیس شده است. درآمد پایین در چنین خانواده‌هایی موجب می‌شود آن‌ها برای تامین اقلام اساسي و نیازهای اولیه‌ای چون خوراک، پوشاک و هزینه‌های تحصیلی کودکانشان دچار مشکل شوند.

 

 

موسسه مطالعات مالی انگلیس اعلام کرد با اجرایی شدن برنامه کاهش اعتبارات مالیاتی و مزایای دولتی به منظور کاهش مخارج، طی 3 سال آینده 300 هزار کودک انگلیسی زیر خط فقر قرار می‌گیرند. فقر در میان کودکان انگلیسی ازسال 2010 تا 2020 حدود 6 درصد یا بیشتر افزایش خواهد یافت و تا سال 2020 یک چهارم کودکان انگلیسی درفقر زندگی خواهند کرد.

این آمارها بیانگر میزان فقر در جامعه امروز انگلیس است؛ میلیون‌ها کودک، بزرگسال و بازنشسته روزانه تاثیرات فقر را تجربه می‌کنند. جامعه انگلیس نسبت به 50 سال پیش با نابرابری اجتماعی بیشتری روبرو است و تعداد افراد شاغلی که در فقر به سر می‌برند در بالاترین حد خود قرار دارد. اگر برای حل این مشکل جدی در انگلیس اقدام نشود، در سال‌های آینده اين مشکل بسیار گسترده‌تر خواهد شد.

 

هشدار سازمان"یونیسف" مبنی بر افزایش کودکان فقیر در انگلیس

بر اساس گزارش روزنامه گاردين در پی تصمیمات "جورج آزبورن" وزیر دارایی انگلیس، برای کاهش مزایای دولتی و اعتبارات مالیاتی، سطح فقر کودکان با افزایشی ناگهانی روبرو خواهد شد .دولت انگلیس مدتی است که به دلیل آمار بالای تعداد کودکان فقیر و آسيب‌هايي که سیاست‌های ریاضتی به کودکان زده، چه از جانب احزاب داخلی و چه از جانب سازمان‌های بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.
روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای اينگونه عنوان مي‌کند که وزرای انگلیس برای اولین بار اعتراف کرد‌ه‌اند 100 هزار کودک دیگر در نتیجه برنامه‌های دولت به جرگه فقرا خواهند پیوست و به دليل برنامه‌های مربوط به ایجاد محدودیت در مزایای رفاهی و اجتماعی دچار تنگدستی خواهند شد.

 

این روزنامه در ادامه مي‌نويسد: کودکان نباید هزینه شکست اقتصادی دولت انگلیس را بپردازند. دولت می‌خواهد از مشکلات رهایی یابد ولی این حقیقت را نادیده می‌گیرد که با اين کار خود نیمی از کودکان گرفتار فقر می‌شوند. والدین آن‌ها به سختی کار می‌کنند و اين در حالی‌ است که دولت زندگی را هر روز بیش از پیش برای آن‌ها دشوار مي‌كند.

میزان فقر کودکان و نوجوانان انگلیسی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است و اين در حالي است که "سازمان یونیسف" هم درمورد به خطر افتادن سلامت کودکان انگلیسی به دلیل فقر و سیاست‌های ریاضتی به مقامات اين كشور هشدار داده است.

حزب کارگر انگلیس با انتقاد از دولت این کشور، عنوان کرد که دولت مردم را در فقر فروبرده است.

 

حال با وجود این فقر فراگیر در میان کودکان انگلیسی، نوزادی درانگلیس متولد شده است که تولدش میلیون‌ها دلار هزینه برداشته و آنها ‌از این هزینه‌های هنگفت بعنوان سود و کمک به اقتصاد یاد می‌کنند. اما چه کمکی(!؟) آیا بهتر نیست خاندان سلطنتی انگلیس اندکی از این هزینه‌ها و دیگر هزینه‌هایی را که سالیان متمادی صرف خوشگذرانی‌های خود کرده است، صرف اصلاح اقتصادی جامعه بکند تا شاهد رشد فزاینده آمار کودکان فقیر در این کشور نباشد؟

 

ازدواج پر هزینه ويليام و کيت ميدلتون

در حالي که مردم انگليس سالانه حدود 40 ميليون پوند هزينه‌هاي خانواده سلطنتي را تامين مي‌کنند، ازدواج سلطنتي ويليام و کيت ميدلتون حدود 10 ميليارد دلار براي کشور انگليس هزينه به دنبال داشت .اين مراسم پر هزينه در حالي شرايط اقتصادي انگليس را تحت تاثير قرار داد که لندن با کسري بودجه هنگفتي دست و پنجه نرم مي‌کرد.


کارشناسان معتقدند مراسم ازدواج ويليام، يادآور مراسم ازدواج ملکه با فيليپ در سال 1947 ميلادي است که هم­زمان با بحران سهميه بندي غذا و ويراني‌هاي پس از جنگ جهاني دوم برگزار شد.

 

تولد نوزاد پر هزينه

بر اساس گزارش پايگاه اينترنتي "سان"، "کيت ميدلتون" در بيمارستان "سنت مري" در "پاديگتون" واقع در مرکز لندن در انتظار بدنيا آمدن نوزاد سلطنتي خود بود، در حالي که اتاقي مخصوص با تمام امکانات رفاهي از قبيل ماهواره، تلويزيون، راديو، اينترنت و ديگر تجهيزات براي کيت آماده شده بود و هزينه يک شب اقامت در این بیمارستان6.265 پوند تخمين زده مي‌شد. علاوه بر اين يک اتاق ديگر نيز با همين امکانات براي ويليام رزرو شده است.

بر اساس اين گزارش، رسانه‌ها پيش از به دنيا آمدن اين کودک پر هزينه، در مقابل در بيمارستان منتظر بدنيا آمدن اين نوزاد بودند و قرار است جشن تولد اين نوزاد 3.8 کيلويي مانند جشن ازدواج پدر و مادرش با صرف هزينه‌هاي زيادي برگزار شود. بر اساس برآوردها حدود 243 ميليون پوند هزينه اين جشن است که از اين مبلغ 94 ميليون دلار صرف خريد مشروب، 25 ميليون پوند غذا، 76 ميليون پوند صرف کتاب، مجله و 26 ميليون پوند صرف خريد اسباب بازي خواهد شد.


 

 

قصرباكينگهام نيز از تولد این نوزاد بهره زيادي خواهد برد، به طوریکه "رويال كالكشن تراست" طیف وسیعی از لباس‌هاي کودک با مضمون سلطنتی ازجمله لباس، عروسك و كفش‌هاي چرم كه در حال حاضر به صورت آنلاین در دسترس است را طراحي كرده و سود حاصل از فروش اين لوازم وارد خزانه كاخ سلطنتي مي‌شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نکاتی برای تمیز کردن کیف و کفش
تاثیر ماه رمضان بر اجاره بهای مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر