صادرات اسپانیا به ایران ۲.۵ برابر شد

شنبه ، 2 شهریور 1392 ، 07:41
صادرات اسپانیا به ایران در ژوئن سال جاری میلادی با افزایش ۲.۵ برابری نسبت به ماه قبل از آن به بیش از ۴۴ میلیون یورو رسید و واردات از ایران با رشد ۱۹ درصدی رقم ۶.۷۲ میلیون یورو را ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ اداره آمار کمیسیون اروپا(یورو استات) اعلام کرد صادرات اسپانیا به ایران در ژوئن سال جاری میلادی با افزایش قابل توجه 156 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است.

اسپانیا در ماه می امسال 17.38 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود که این رقم در ماه ژوئن به 44.63 میلیون یورو افزایش یافته است.

واردات اسپانیا از ایران نیز در این ماه افزایش 19 درصدی داشته و به 6.72 میلیون یورو رسیده است. واردات اسپانیا از ایران در ماه می 5.61 میلیون یورو رسیده بود.

پیش از اجرای تحریم نفتی اتحادیه اروپا،‌ نفت مهمترین کالاهای وارداتی اسپانیا از ایران بود و این کشور هر ماه بیش از 150 میلیون یورو نفت از ایران وارد می کرد که این رقم در حال حاضر به صفر رسیده است.

کل صادرات اسپانیا به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی نیز 193 میلیون یورو اعلام شده است. صادرات اسپانیا به ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افت داشته است.

واردات اسپانیا از ایران در نیمه نخست امسال نیز با افت 94 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده و به 33 میلیون یورو رسیده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► برند خارجی روی پوشاک داخلی!
لامپ را زیر سرتان بگذارید! ◄

مطالب مرتبط
بنر