ویندوزتان را اینگونه خوب بتکانید!

شنبه ، 2 شهریور 1392 ، 08:16
اصولا آشغال‌ها و چيزهاي مزاحم ماندگارند و تنها اطلاعات ماندگار در رايانه روي هاردديسک است. اين داده‌هاي اضافي و احتمالا سربار، مي‌توانند راندمان را پايين بياورند و از ميان برداشتن آن‌ها معمولا تاثير ملموسي در رايانه مي‌گذارد.

به گزارش افکارنیوز،بهتر است براي خلاص شدن از دست آشغال‌هاي رايانه از ابزاري مانند TuneUp Utilities استفاده کنيد که براي هر کاري، امکانات ويژه‌اي دارد.

رجيستري اولين بخشي است که در پيکربندي سيستم‌عامل موثر است. کليد‌هاي اضافي و يا خراب، هميشه باعث بروز خطاهايي در پشت صحنه سيستم‌عامل مي‌شوند که سيستم‌عامل اين خطاها را بي‌دخالت کاربر مديريت مي‌کند اما بخشي از راندمان را فداي اين کار مي‌کند.

StartUp رايانه و مجموعه سرويس‌هايي که عملا هيچ‌گاه به کار نمي‌آيند حتي از کليدهاي رجيستري نيز بيشتر راندمان سيستم را کاهش مي‌دهند.

هر برنامه‌اي که به طور دائم از آن استفاده نمي‌کنيد، نبايد در StartUp ويندوز باشد. با استفاده از MSconfig هم مي‌توانيد سرويس‌ها و برنامه‌هاي آغازين را مديريت کنيد.

سيستم‌عامل ويندوز به طور دائم نسخه‌هاي پشتيباني تهيه مي‌کند. اين نسخه‌ها در زمان طولاني کهنه و به دردنخور مي‌شوند اما ويندوز معمولا آن‌ها را نگهداري مي‌کند. TuneUp Utilities به شما اين امکان را مي‌دهد تا تمامي فايل‌هايي که مطلقا به درد نمي‌خورند، حذف کنيد.

نگاهي به فهرست برنامه‌هاي نصب شده در رايانه خود بيندازيد. اگر مدت زيادي از عمر سيستم‌عامل شما گذشته باشد، قطعا برنامه‌هاي به درد نخوري در اين فهرست مي‌بينيد که هميشه براي بالا آمدن سيستم‌عامل و باز کردن پنجره‌هاي مديريت سربار هستنـد اما معلوم نيست چرا آن‌ها را Uninstall نکرده‌ايد. علاوه بر اين بعضي از اين برنامه‌ها و به خصوص بازي‌‌هاي رايانه‌اي بسيار حجيم هستند و حجم قابل توجهي از فضاي هاردديسک را اشغال مي‌کنند؛ در حالي که ديگر هرگز به درد نمي‌خورند.

بهتر است خيلي سريع از هر برنامه ناکارآمد دل بکنيد و آن‌ها را حذف کنيد و دوباره رجيستري را تميز کنيد چرا که در اکثر مواقع حذف برنامه‌ها، کليدهاي به درد نخوري از خود به جاي مي‌گذارد.

در نهايت و پس از حذف فايل‌هاي اضافي، Defragment را اجرا کنيد تا هاردديسک رايانه شما از فايل‌هاي چند تکه شده خالي شود و سرعت قرائت فايل‌ها از هاردديسک و به تبع راندمان رايانه شما افزايش يابد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► تلپاتی وان، رقیب نوپای گوگل گلس
هجوم تقاضاي وام دانشگاه‌ها به بانک‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر