نه درآمدم بيشتر شدني است و نه مي توانم به هزينه ها دست بزنم!

سه شنبه ، 19 شهریور 1392 ، 14:03

 

درآمد خانواده معمولا رقم ثابتي است و به ميل اعضاي خانواده كم و زياد نمي شود. هر خدمت و تخصصي قابل فروش در همه جا نيست و تبديل كردن زمان و توانايي به پول چندان ساده نيست. بنابراين جواب بالا را مي توان از زبان هر كسي شنيد. يعني رسيدن به نقطه ناممكن! اما آن نكته ناممكن آن قدرها هم ناممكن نيست.

چرا كه اكثريت قريب به اتفاق خانواده ها ممكن بود آن را تجربه كرده اند. اكنون درصد خانواده هايي كه بيش از يك عضو خانواده در كسب درآمد مشاركت مي كند نسبت به ده بيست سال پيش، به مراتب بيشتر شده است. يعني توانسته اند با مشغله اضافي امورات خودشان را بگذرانند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر،مي بينيد كه امروزه در بسياري از خانواده ها يا بيش از يك نفر به كسب درآمد مشغول است و يا همان يك نفر كار دومي را هم انتخاب كرده و كسري بودجه خانواده را از راه ديگري جبران مي كند. كمتر بازنشسته اي را مي توانيد پيدا بكنيد كه بيكار نشسته باشد، بنابراين در كنار مستمري خود منبع درآمد ديگري بوجود آورده است كه اموراتش بگذرد و دچار تنگدستي نشود.

بقيه خانواده ها لابد كار دوم را كرده اند، يعني به جاي افزودن بر درآمدها، از هزينه هاي خودشان كاسته اند. حتي شايد به بهاي از دست دادن بخشي از امكانات رفاهي خودشان.

به زبان ساده تر آنها از توقعات شان كاسته اند و انتظارات شان را به قدرت خريدي محدود كرده اند. كه با درآمد ثابت شان همخواني دارد. كار دوم احتمالا آسان تر است و اوقات زندگي آدم را هم نمي گيرد.

منظور حذف كردن همان خرج هايي است كه خانواده ها به آن "برج" مي گويند. اگر فهرستي از هزينه هايتان تهيه كنيد، به سادگي آن خرج هاي اضافي را پيدا خواهيد كرد و كافي است كه ديگر تصميم بگيريد در تراز مالي تان تكرار نشود.

فراموش نكنيد كه در 365 روز سال چنين صرفه جويي هايي موجب جمع شدن منابع چشم گيري براي مصارف ديگر مي شود. اگر امروز احتياج نداشتيد براي بعد پس انداز كنيد. لازم نيست كه همه درآمد خانوارها در طول همان ماه هزينه شود. در ماههاي مختلف سال ممكن است روزهايي برسد كه هزينه شما از درآمدتان بالاتر برود، آن وقت اين پس اندازها به داد شما خواهد رسيد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► مشروح نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی رئیس دولت یازدهم
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 19شهریور 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر