چرا دل، دل را خرید

شنبه ، 23 شهریور 1392 ، 09:08
.نبرد برای رسیدن به دل، با پیروزی موسس آن بر دل، پایان رسید.

24.9 میلیارد دلار نقد به صورت هر سهم 13 سنت به جیب سهامدارانی که در روز توافق سهام شان 13.75 دلار بود، می رود.

مایکل دل بالاخره پس از جنگ و دعوا با سهامداران (به خصوص با Icahn) و با بالا بردن هر سهم از 10 سنت به 13 سنت توانست برگ برنده را از آن خود کند.

اما چرا مایکل دل موسس و رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی کمپانی که سالانه 56 میلیارد دلار درآمد دارد{لینک}، دست به چنین کاری زد؟

شاید برای اولین بار در تاریخ سازمانهای انترپرایز آی تی این اتفاق رخ می دهد که مالک اصلی از دست سهامداران به ستوه می آید.

شاید برای اولین بار باشد که مردی که یکی از بزرگترین کمپانی های آی تی را در جهان ساخته، تصمیم می گیرد با خرید سهام از سهامداران، از بازار بورس فرار کند.

تا فصل سوم مالی 2014 که نقل و انتقال کامل مالی انجام می شود باید منتظر شد و دید که چگونه این کمپانی به گوشه ای خزیده و کاملا خصوصی می شود.

دل، دیگر آقا بالاسری ندارد که بخواهد به آنها جواب پس دهد و برای سقوط 40 درصدی سهام کمپانی از سال 2007 بدین سو، جواب دهد.

نهایت اینکه وی می گوید به دیگران چه مربوط که من می خواهم چه بلایی سر مال و اموال خودم بیاورم!

اینکه یک کمپانی به این عظمت کاملا Private می شود، برای اولین بار است که در دنیای آی تی رخ می دهد.

دل قول داده همچنان روی کاربر نهایی متمرکز شود و پی سی و لپ تاپ و تبلت برای آنها تولید کند و سرویس های کلود کامپیوتینگ را گسترش دهد و سرویس ها و خدمات آی تی را برای انترپرایز ها توسعه دهد.

وی می خواهد سومین تولید کننده پی سی جهان را خودش اداره کند، فارغ از دغدغه های حاشیه ای که برای وی و کمپانی اش در این سالها ایجاد کردند.

خصوصیات اخلاقی مایکل دل، بر آنچه اتفاق افتاده تاثیر مستقیم داشته است.

دل به سی ان بی سی گفته هر بار که کمپاین سازنده موبایل سر بر می آورد، نیاز به ذخیره سازی دیتا، بازار جدید امن کردن دیتای خود و .. دارد و ما می خواهیم در چنین بازاری سرمایه گذاری کنیم نه سرمایه گذاری گسترده روی خود موبایل!

برای کسانی که یادشان نمی آید باید بگوییم مایکل دل چند بار با ورود در بازار موبایل و تبلت، خود را زخم و زیلی کرده است و در نهایت با ضرر و زیان، از تولید مستقیم این ابزار دست کشیده است.

خبرآنلاین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► شادترين مردم جهان کجا هستند؟
همه دعواهایی که منشا آن پول است! ◄

مطالب مرتبط
بنر