استیو بالمر: گوگل «انحصار یک جانبه» است و باید مورد تحقیق قرار بگیرد

يكشنبه ، 31 شهریور 1392 ، 09:15
مدیر عامل مایکروسافت آقای استیو بالمر می گوید گوگل شرکتی است که انحصار یک جانبه برقرار کرده و دولت امریکا باید وارد کار شده و آن را مورد تحقیق قرار دهد.

آقای بالمر می گوید در زمینه جستجو «به جرات می گویم که گوگل انحصارگر است و ما (مایکروسافت) تنها شرکتی ست که هنوز برای رقابت با آن تلاش می کند.» البته همزمان، مایکروسافت وقتی بحث جستجو در میان باشد دنبال فشار بر نهادهای قانونی برای به عمل آوردن تحقیق از گوگل است. آقای بالمر می گوید:

«اگر ما الگوریتم هایی درست با همان کیفیت [گوگل] را داشته باشیم ولی در زمینه تبلیغات مرتبط با جستجو مقیاس کوچکتری را پوشش دهیم، به ازای هر جستجو درآمد کمتری خواهیم داشت ولی گوگل (با حجم جستجویی که در اختیار دارد) برای ارائه سرویس های خود در محصولات سامسونگ و اپل، پول بیشتری خواهد پرداخت. شایعه است که آنها سالی ۱ تا ۳ میلیارد دلار بابت اشاعه سرویس های جستجوی خود پول می دهند. پس ما باید حجم بیشتری را پوشش دهیم تا خودمان را بالا بکشیم.»

آقای بالمر ادامه می دهد: «به نظر من رفتارهای گوگل باید توسط نهادهای ناظر بر رقابت مورد تحقیق قرار بگیرد . قطعا ما در این زمینه بحث هایی داریم. ما برخی از رفتارهای بد تبلیغاتی گوگل را با نهادها در میان گذاشته ایم، کارهایی که در یوتوب و گوگل مپس می کنند. به نظرم باید آنها را با محصولات، سرمایه گذاری و مقیاس پوشش خدمات به چالش بکشیم.»

خود مایکروسافت به خاطر ماجرای مشهور اینترنت اکسپلورر و ویندوز یک دهه زیر فشار و تحقیقات مرتبط با انحصارگرایی بود زیرا سایر مرورگرها را با اقدامات خود به حاشیه می راند و هنوز هم قانونگذاران اروپایی این شرکت را به زیر پا گذاشتن تعهدات خود محکوم می کنند.

در آن سو گوگل نیز با پرونده هایی مواجه است که به عنوان مثال چند ماه پیش کمیسیون تجارت فدرال امریکا آن را از اتهام سوء استفاده از خدمات جستجو به نفع ارائه دهندگان تبلیغات تبرئه کرد. با این حال پرونده ها تمام ندارند.

عرش نیوز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

چگونه در محل کار اعتماد سازی کنیم؟! ◄

► گربه‌‌ای که از سد امنیتی آی فن ۵ اس گذشت
روسیه فیس‌بوک را فیلتر می‌کند ◄

مطالب مرتبط
بنر