آیا سوغات مسافرنیویورک برای بازار دائمی است یا موقتی؟

يكشنبه ، 31 شهریور 1392 ، 10:32

مقاله رئیس جمهور منتخب در مجله واشنگتن پست ، مصاحبه ایشان با شبکه NBC  ، منتفی شدن جنگ در سوریه و به طور کلی سیاست های اعتدال دولت در آستانه سفر به نیویورک تکانی به بازار داد و  کاهش چشم گیر قیمت ارز ، سکه و به تبع آن افزایش امید مردم را به وضع اقتصادی به همراه داشته است  اما آیا این روند کاهش قیمت ها تداوم می یابد؟

به گزارش بانکی دات آی آر، شادی های این روز های بهبود محدود برخی شاخص های اقتصادی سبب شده خیلی ها در خصوص تصمیمات اقتصادی که پیشتر گرفته اند و آنچه در آینده می بایست انجام بدهند  دچار تردید شوند.

این روز ها همه از هم می پرسند: آیا نرخ ارز همچنان رو به کاهش خواهد گذارد؟ هرچه دلار داریم برای کاهش ضرر بفروشیم یا نه؟ آیا ماشین بخریم یا قرار است ارزان شود؟ آیا تحریم ها برداشته می شود؟ کالای خارجی بخریم یا خدمات پس از فروشش به مشکل برخواهد خورد؟ و....

برای پاسخ به این سوال ها کافی است بدانید وضع اقتصادی کشور تاحد زیادی  از یک سو به بازار های جهانی مربوط است از سوی دیگر به آنچه در داخل و تعامل با سایر کشورها صورت می گیرد.

باید گفت این روزها اهل بازار توجه شان به آن چیزی است که در روزهای آتی رقم خواهد خورد. تداوم روند کاهشی قیمت ها به عوامل یاد شده بستگی دارد.

پس ادامه روند کاهشی قیمت ها و حتی افزایش مجدد آن ها چندان هم دور از تصور نخواهد بود. آنچه مسلم است بازار شوک بزرگی پیش رو نخواهد داشت و سیر حرکت قیمت ها طی روزهای آتی به شکل مستمر و ثابت ادامه خواهد داشت.

افزایش و یا کاهش آن هم مستقیما بستگی به شرایط کلی جامعه خواهد داشت.

اما آنچه مسلم است همه در حال استشمام بوی بهبود اوضاع جهان اند در آستانه فصلی نو و بهار علم و دانش.

البته استخوان خورد کرده های بازار از همین الان احتمال برگشت شرایط را هم از نظر می گذرانند و برای روزهای زمستان آینده نگری می کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► غيبت ۱۹ شركت در بورس
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 31شهریور 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر