6 ویژگی اخلاقی برجسته کارآفرینان

دوشنبه ، 1 مهر 1392 ، 06:39

برای اینکه کارآفرین موفقی شوید، لزوما نباید انسان فوق العاده یا خاصی باشید و دانستن و البته به کارگیری برخی نکات که اغلبشان هم پیش پا افتاده به نظر می رسند، کافیست تا به کارآفرینی با قابلیت های خاص تبدیل شوید.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، کارآفرینی آرزوی دست یافتنی است به شرط اینکه اصول و روش های آن را بدانید و به نکات ریزی که در این بین نیز وجود دارد، توجه کافی داشته باشید

از جمله ابزارهای لازم برای کارآفرین شدن داشتن شخصیت یک کارآفرین است. کارآفرینان اغلب ویژگی های اخلاقی مشترکی دارند که گزارش پیش رو برخی از آنها را برای شما بازگو می کند. اگر می خواهید کارآفرین استانداردی! باشید، خواندن این گزارش را از دست ندهید:

1. خود جوش

کارآفرین ها معمولا چندان نیازی به انگیزه های بیرونی ندارند و کارهایشان را به قول عادل فردوسی پور خیلی خودجوش انجام می دهند. آنها نیازی ندارند که کسی هلشان بدهد چون خودشان این کار را برای خودشان انجام می دهند.


2. مشتاق

اشتیاق  را تا نداشته باشید نمی توانید کارآفرین باشید. تا اشتیاق نباشد پدیده ای نویی اتفاق نمی افتد و آدم ها غرق در روزمرگی ها به زندگی خود ادامه می دهند. اشتیاق است که باعث ایجاد تغییر یا طرح ایده ای نو می شود. پس تا مشتاق نباشید، از کارآفرین شدن هم خبری نیست.


3. کاردان

کارآفرین ها کار خود را بلدند، دانسته کار انجام می دهند و باری به هر جهت هر کاری نمی کنند. آنها اول توانایی انجام کاری را در خود شناسای می کنند و بعد به سراع انجامش می روند. در واقع کاردانی تکمیل کننده اشتیاق است.


4. سازگار

کارآفرین ها شرایط را خوب می فهمند و تغییرناپذیرها را می پذیرند. آنها با یک غوره سردی شان نمی کند و با یک مویز هم گرمی شان. برای کارآفرینان بسیار مهم است که میان خودشان ، محیط اطرافشان، امکانات و شرایطشان تعادل ایجاد کنند.


5. باشخصیت

وقار و شخصیت از سر و صورت کارآفرین ها می بارد. اصلا شما وقتی به یک کارآفرین نگاه می کنید اولین چیزی که جلب نظرتان می کند متانت این افراد است. به قولی باید شخصیت یک کارآفرین را داشته باشید و داشتن شخصیت یک کارآفرین یعین متانت، وقار، جذابیت و ویژگی هایی از این دست.


6. متقاعد کننده

دلایل کارآفرین برای انجام یک کار دیگران را متقاعد می کند. در واقع شخصیتی دارند که وقتی تصمیم به انجام کاری می گیرند از قبل دلایل لازم برای متقاعد کردن دیگران را در چنته خود دارند و همین امر جذابترشان هم می کند.

اگر این ویژگی ها را دارید، برای کارآفرین شدن دست به کار شوید...

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================


► سوتی بانک شهر در صدور کارت بانکی!/عکس
غيبت ۱۹ شركت در بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر