رئيس بانك مركزي اميد مردم را نااميد كرد

دوشنبه ، 8 مهر 1392 ، 08:40


اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
به جرات ميتوان گفت يكي از دلايل مهمي كه مردم به اقاي دكتر روحاني راي دادند و سكان اداره اجرايي كشور را براي مدت چهارسال به وي و تفكر اعتدال و ميانه روي به جاي ادامه تفكر سابق و گفتمان مقاومت و نه به همه دنيا سپردند؛

علاوه بر مسائل و موضوعاتي كه جايش در اين يادداشت نيست، موضوع گراني هاي بي حساب و كتاب و تورم افسارگسيخته و تورمهاي ناشي از بي مديريتي و بي جا حرف زدن برخي از مسئولين اجرايي دولت سابق بود.

با آمدن دكتر روحاني و تيم ايشان انتظار مردم اين بود و هست كه حماسه اقتصادي در ادامه حماسه سياسي شكل گرفته و اوضاع بهتر شده، تحريمها كاهش يابد و بار ديگر زندگي مردم شاهد نشاط و رونق شود و اقشار مستضعف به پايين جامعه شرمنده زن و بچه خود نباشند و بتوانند حداقل هفته اي دو يا سه بار ميوه و ساير اقلام خوراكي ضروري زندگي را براي خانواده خود بخرند.

در همين چند ماه و بعد از پيروزي دكتر روحاني و راي مجلس شوراي اسلامي به وزراي دولت يازدهم و به خصوص حمايت قاطعانه از وزير اقتصاد و تيم اقتصادي دولت، اين حركت به خوبي سير صعودي گرفته بود و ميرفت كه پول ملي ارزش خود را باز يابد و مردم، همگي شاهد كاهش نرخ دلار و سكه و طلا بودند كه با بالا رفتن خود باعث شده بودند تا مثلا يخچال فريزر دوقلوي سامسونگي را كه تا دو سال قبل حدود ۱ ميليون پانصد هزار تومان بود، به ۵ ميليون تومان افزايش يابد، و يا سير صعودي وحشتناك لپ تاپ، پكيج، گوشي تلفن همراه و الباقي كالاها كه فشار سنگيني را به مردم وارد كرده بود.

اما متاسفانه با انتصاب بي تدبيرانه اقاي سيف كه با يكي دو اظهار نظر غير كارشناسي خود كه بيشتر باب ميل دلالان بود، باعث شد تا دلار در همان حوالي ۳ هزار تومان باقي بماند و با اين حساب و كتاب، اميد مردم نااميد شد و الان هر كسي را كه در كوچه و خيابان و مغازه و تاكسي ميبني كه از تعامل دوباره دنيا با ايران و پيش قدم شدن استكبار جهاني يعني امريكا براي گفتگو با ايران و حتي عقب نشيني انها خوشحال بودند و اين بايد اثر خود را در كاهش تحريمها و در نتيجه پايين امدن نرخ دلار و بازگشت آن به سابق بگذارد، نااميد كرد و جالب اينكه امروز با هر كسي كه برخورد ميكردم و بحث گفتگوي تلفني رئيس جمهور امريكا با دكتر روحاني را مطرح ميكردند در كنارش به اظهار نظر غير كارشناسانه و دور از تدبير و عقلانيت اقاي سيف رئيس بانك مركزي نيز اشاره ميكردند كه اميدي به كاهش نرخ دلار و در نتيجه ارزاني و بازگشت قيمتها به سابق نيست.

بنابراين مردم بايد به همين وضع راضي باشند و به قول ظريفي، حتي اگر دو رئيس جمهور هم با هم معانقه كنند! قرار نيست اتفاق خاصي رخ دهد. با اين اوصاف و اگر اين وضعيت ادامه داشته باشد چنان كه در اين چند ماه نيز برخي اقلام در سكوت، قيمت خود را بالاتر بردند، بايد گفت بيراه نبوده كه اقاي مصباح يزدي در مصاحبه اخير خود از تلاش براي به دست گيري دولت اينده خبر داده است.

در اخر بايد به اقاي سيف رئيس بانك مركزي توصيه كنيم به جاي اظهار نظرهاي اين چنيني كه باعث نااميدي مردم ميشود، لطفا برداشت يك ميليون تومان از حساب نوزدان متولد سال ۸۹ به بعد از سوي بانك مركزي يا دولت يا بانك ها را بررسي كن كه به ثواب نزديك تر است تا اظهارات غير كارشناسي و نپخته اي كه همگان را به اين نتيجه ميرساند كه وصله بي تدبير دولت، رئيس بانك مركزي است. و قرار نيست حماسه اقتصادي با اين سنخ مسئولين صورت گيرد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► نوکیا و آلکاتل ادغام می‌شوند
10 راهکار برای جذب انرژی مثبت ◄

مطالب مرتبط
بنر