نجات گردشگران از چنگال گرگ های درنده

دوشنبه ، 8 مهر 1392 ، 10:21
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر گفت: تعداد چهار نفر گردشگر که به منظور تفریح و تکمیل پروژه علمی و هنری در کوهستان‌های کلیبر بیتوته کرده بودند ناگهان در نیمه‌های شب متوجه حضور گرگ‌های گرسنه در اطراف خود می شوند.
سرهنگ محمدی گفت: گردشگران هر اقدامی که به ذهن شان می‌رسید برای رهایی از دست حیوانات وحشی انجام دادند ولی کارساز نبوده و رفته رفته بر تعداد گرگها افزوده می‌شد.

وی گفت: تلاش‌های آنها حتی با توسل به آتش نیز جواب نداده و در نهایت چاره‌ای جز تماس با فوریت‌های پلیسی 110 و امداد خواهی نمی بینند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر افزود: به محض اطلاع از جریان امر مراتب در دستور عملیاتی پلیس قرار گرفته و اکیپی مجهز ومسلح جهت نجات آنان به منطقه اعزام می‌شود.

محمدی گفت: همزمان با اعزام تیم انتظامی مراتب توسط اپراتور 110 به هلال احمر و تعدادی از اهالی روستای شجاع آباد که نزدیکترین اشخاص به محل بودند اعلام و برای اقدام مشابه بسیج می‌شوند.

وی گفت: تیم عملیاتی شهرستان تا رسیدن به قله واقع در منطقه صعب العبور با صخره‌های مرتفع که در کوهستان‌های اطراف قلعه بابک خرمدین قرار دارد با محاصره شدگان در تماس بوده و آنها را به چگونگی مبارزه با گرگها، حفظ روحیه و روشن نگه داشتن آتش راهنمائی می کرد.

سرهنگ محمدی در ادامه بیان داشت: سرانجام در حوالی ساعت چهار صبح بامداد تیم اعزامی پس از ساعاتی طی مسیر اکثراً به صورت کوهنوردی و صخره نوردی خود را به منطقه مورد نظر و امداد جویان رساندند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر افزود: با وارد عمل شدن پلیس و شلیک چند گلوله، گرگ‌های درنده چاره‌ای جز فرار ندیده و از رسیدن به نقشه خود در سیر کردن شکم خود از گردشگران بیچاره ناکام ماندند.

این مقام انتظامی گفت: گردشگران رنگ پریده که نگرانی و ترس وجودشان را فرا گرفته بود تا رسیدن امداد برای مقابله با گرگها تمامی ملزومات زیستی خود از قبیل کیسه خواب، چادر، لباس گرم و غیره را به نوبت در آتش انداخته بودند و با رسیدن تیم نجات نور امید به زندگی را دوباره در وجود خود احساس و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► مغز آدم عاشق چه شکلی است؟!
نگاهی به اخبار طلا و ارز در ۸۷ سال پیش ◄

مطالب مرتبط
بنر