افشای ۴۰ هزار درخواست‌ جاسوسی آمریکا از کاربران مایکروسافت

دوشنبه ، 8 مهر 1392 ، 10:34
پلیس و مقامات قضایی آمریکا برای جاسوسی از کاربران مایکروسافت و دسترسی به اطلاعات خصوصی آنها ده‌ها هزار درخواست را در نیمه اول سال ۲۰۱۳ ارائه کرده‌اند.

مایکروسافت اعلام کرده که ۳۷۱۹۶ مورد درخواست تازه برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران خود در سراسر جهان از سوی نهادهای مختلف دولتی و قضایی در آمریکا و اروپا دریافت کرده است. به نظر می رسد با تداوم این روند تعداد کل درخواست های یاد شده تا پایان سال جاری میلادی از مرز ۷۵ هزار مورد فراتر برود.

آماری که در سال ۲۰۱۲ از سوی مایکروسافت منتشر شده بود، نشان می داد که این شرکت در سال گذشته هم تقریبا همین تعداد درخواست از سوی مقامات دولتی سراسر جهان دریافت کرده بود. در میان کشورهای مختلفی که بعد از آمریکا بیشترین درخواست را برای دریافت اطلاعات خصوصی کاربران داشته اند می‌توان به انگلیس، فرانسه، آلمان و ترکیه اشاره کرد.

مایکروسافت در واکنش به اعتراضات شدید برخی گروه ها و نهادهای مدنی به همکاری های اطلاعاتی خود با دولت ها مدعی شده که در تلاش است میان حفاظت از حریم شخصی و پاسخگویی به نیازهای نهادهای قضایی و پلیس توازن ایجاد کند. گفتنی است مایکروسافت جزییات این درخواست‌ها و درخواست‌های خاص ارائه شده از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش نکرده است.

فناوری اطلاعات ایران

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► راهکارهای گره گشایی از معوقات بانکی
رفع آسیب‌پذیری خطرناک از سوی سیسکو ◄

مطالب مرتبط
بنر