توصیه هایی کاربردی برای خرج نرفتن پول هایتان

يكشنبه ، 21 مهر 1392 ، 10:08

پول در روزگار ما یکی از مهمترین ضروریات زندگی است که نبودنش فقر می آورد و بدبختی و البته بودن زیادش هم می تواند گرفتاری هایی درست کند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، اگرچه فقیر یا غنی بودن می تواند نقش تعیین کننده ای در پولداری یا بی پولی تان بازی کند، اما گاهی آدم ها در عین دارایی باز هم پول ندارند و این برمیگردد به اینکه بلد نیستند پولشان را خرج کنند.

در این گزارش توصیه هایی کاربردی برایتان آورده ایم که بهتان کمک می کند درست خرج کنید و اگر لازم شد اصلا خرج نکنید:

1. جلوی هزینه های بی اختیار را بگیرید

این توصیه تنها راه عملی کردنش این است که اراده تان را قوی کنید و هر چه هوس کردید را نخرید. معمولا چیزهایی که ما بیکباره تصمیم به خریدشان می گیریم بدون اینکه خودمان بدانیم جیبمان را خالی می کنند و بدتر از آن اینکه گاهی پولی برای خرید ضروری ها باقی نمی ماند.

2. پس اندازتان را به حداکثر برسانید

پس انداز را مثل نان شب واجب ببینید. برای خود تعیین کنید که هر ماه، هر هفته یا حتی هر سال مقداری پول را کنار بگذارید و حتما هم این کار را انجام دهید. مثلا می تواند به یکی از حسابهایتان اصلا دست نزنید و بعد از چند ماه سراعش بروید تا پولش شگفت زده تان کند.

3. قرض، وام و بدهی را به منزله ی یک بار بزرگ ببنید

این روزها همه چیز آنقدر گران است که راهکار رسیدن به هر چیزی از مسیر وام و قرض و به ویژه وام می گذرد. قطعا اگر وام نگیرید بهتر است اما اگر هم مجبور به گرفتنش هستید خود را ملزم کنید تا بالاترین اولویت را به آن بدهید. اینگونه است که به گرفتاری های دیگر هم برنمی خورید.

4.  شکاف هایی که پولتان را می بلعد را پیدا کنید

بعضی وقتها یا بهتر بگوییم خیلی وقت ها پولی که ته جیبمان می گذاریم یا دستمان می آید خیلی سریعتر از آنچه فکر می کنیم خرج می شود و به نوعی نمی دانیم چطور خرج می شود. باید تعقیب کنید و دقت کنید که پولتان کجاها خرج شده و شکاف ها و منفذهایی که پولتان را بلیعیده، پیدا کنید. به این ترتیب از خرج رفتنشان جلوگیری می کنید.

5. هزینه های غیر ضروری را بشناسید

ما می دانیم و شما هم قطعا می دانید که بسیاری از هزینه هایی که داریم، غیرضروری است و نیازی به خرج کردن پول برایشان وجود ندارد. در چنین شرایطی اگر آینده نگرباشید باید به فکر خذف غیر ضروری ها بیفتید. این کار بسیار می تواند در نگاه داشتن پول بهتان کمک کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 21مهر 92
عکس/ حسابشو بکن! ◄

مطالب مرتبط
بنر