پروژه سری گوگل برای دگرگونی صنعت ساختمان

يكشنبه ، 28 مهر 1392 ، 10:09

بخش توسعه مخفی گوگل که به نام گوگل ایکس که مسوولیت پروژه های جالب اما غیر هسته ای گوگل از جمله عینک گوگل و خودروی بدون راننده گوگل را داشته است، اینبار می خواهد وارد صنعت ساختمان شود.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، آنطور که گزارش ها می گویند این دپارتمان گوگل در حال کار روی فناوری است که می تواند صنعت ساختمان و نیز معماری را دچار دگرگونی کند.

نام این پروژه که گوگلی ها به تازگی به سراغش رفته اند Genie است.

در گزارش مدیران این تیم به مدیران گوگل Genie پلت فرم همکاری مبتنی بر ابر معرفی شده که دارای اپلیکیشن های برنامه ریزی برای کمک به معماران و مهندسان در پروسه طراحی، به ویژه برای اسمان خراش ها و ساختمان های بزرگ است.

براساس این گزارش پروژه ی تازه گوگل همچنین شامل ابزارهای برنامه ریزی برای کارشناسان معماری و مهندسان و نیز ابزراهای پیشرفته ی تجریه و تحلیل و شبیه سازی است.

این گزارش همچنین تاکید دارد که پروژه تازه گوگل توانایی دگرگونی در  صنعت ساخت و ساز سنتی که یکی از سودآورترین و در عین حال هزینه برترین صنایع است را دارد.

به ادعای مدیران این پروژه، Genie می تواند با محیط زیست دوست و در بالا بردن بهره وری این صنعت در سطوح طراحی، ساخت و نگهداری موثر باشد.

این پروژه همچنین قادر است هزینه های ساختمان سازی را بین 30 تا 50 درصد کم کند و در زمان هم 30 تا 50 درصد صرفه جویی کند.

براساس گزارش ها نمونه ی اولیه ی Genie مورد تایید کارشناسان ساختمان سازی و معماران قرار گرفته است و به این ترتیب یاید به زودی شاهد تحول در این شاخه از صنعت باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 9 کیفیت آنهایی که واقعا اعتماد به نفس دارند
افزایش ساعات کار شعب "تهران" بانک توسعه صادرات ◄

مطالب مرتبط
بنر