وزارت دفاع انگلیس هکر استخدام می کند

سه شنبه ، 30 مهر 1392 ، 08:44


ˈیگان ویژه دفاع سایبریˈ وابسته به وزارت دفاع انگلیس که اخیرا تاسیس شده است، هکرهای حرفه ای را استخدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ˈمایکل وایتˈ رییس یگان ویژه دفاع سایبری دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی گفت که حتی هکرهایی که در دادگاه محکوم شده اند نیز در صورت عبور از فیلترهای امنیتی می توانند به استخدام این یگان درآیند.

وی در برنامه ˈنیوزنایتˈ که از شبکه 2 تلویزیون ˈبی بی سیˈ پخش می شود، افزود: ما در روند استخدام نیرو برای این واحد بیشتر بر قابلیت های توسعه ای افراد و نه خصوصیات فردی آنان تمرکز خواهیم داشت.

سرهنگ وایت اظهارداشت: بنابراین اگر حتی هکرهایی که سابقه محکومیت قضایی دارند، بتوانند از فیلترهای امنیتی بگذرند و قابلیت های مورد نظر ما را داشته باشند، ممکن است بتوانند در این واحد فعالیت کنند.

فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس نیز در این برنامه تلویزیونی از طرح به کارگیری هکرها در یگان ویژه سایبری دفاع کرد و گفت: البته ما هر پرونده را بطور مجزا و بر اساس شرایط آن بررسی خواهیم کرد... سابقه قضایی می تواند بر اساس ویژگی هایی نظیر زمان ارتکاب جرم، نوع جرم و نوع مجازات تعیین شده مورد بررسی قرار گیرد. ما نمی توانیم به کارگیری این گونه افراد را بطور کلی رد کنیم.

وزیر دفاع انگلیس برای نخستین بار اوایل مهرماه از طرح این کشور برای تاسیس ˈیگان ویژه دفاع سایبریˈ خبر داد.

وی گفت: کمک به دفاع از امنیت ملی انگلیس و حفاظت از شبکه های رایانه ای و اطلاعاتی از جمله وظایف این یگان ویژه خواهد بود.

وی افزود: در ابتدا صدها نفر از افراد شاغل در یگان های احتیاط ارتش که در امور رایانه ای و سایبری تخصص دارند، به این واحد خواهند پیوست.

وزیر دفاع انگلیس اظهارداشت: این یگان در صورت نیاز به انجام حملات سایبری هدفمند برای از کار انداختن شبکه های ارتباطی، تسلیحات اتمی و شیمیایی، هواپیماها و کشتی ها و سایر سخت افزارهای دشمن، اقدام خواهد کرد.

هاموند گفت: اکثر مردم نیروهای نظامی را در قالب نیروهای سه گانه زمینی، هوایی و دریایی می شناسند ولی ما از مدتها قبل ˈفضاˈ را به عنوان بعد چهارم نیروهای نظامی و هم اکنون نیز ˈفضای سایبریˈ را به عنوان بعد پنجم به رسمیت شناخته ایم.

وی افزود: ˈفضای سایبریˈ یک جبهه جدید است. ما سال ها برای ساختن تاسیسات دفاعی برای محافظت از خود در مقابل حملات سایبری کار کرده ایم ولی معتقدیم این امکانات کافی نیست و باید کار بیشتری انجام شود.

ˈما با ظرفیت دفاعی خود از حملات سایبری پیشگیری کرده ایم. اکنون باید یک نیروی آفندی سایبری بنا کنیم تا بتوانیم به حملات دشمنان در فضای سایبری پاسخ دهیم... یگان دفاع سایبری در واقع در کنار نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و فضایی قرار خواهد گرفت و فرماندهان نظامی ما قادر خواهند بود در منازعات آتی از سلاح های سایبری در کنار سلاح های متعارف استفاده کنند.ˈ

دولت انگلیس پیشتر نیز در بازنگری راهبردهای امنیت ملی این کشور، مقابله با تهدیدات سایبری را در رده مقابله با تهدیدات تروریستی و فجایع طبیعی قرار داده بود.

بر اساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، یگان ویژه دفاع سایبری با بودجه اولیه نیم میلیارد پوندی آغاز به کار کرده و استخدام نیرو برای این واحد از چند هفته پیش شروع شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► کمک 50 میلیونی اعضای شورای اهواز به خود
آی‌فون تازه اپل، سریع‌ترین گوشی سال لقب گرفت! ◄

مطالب مرتبط
بنر