تنظیم بخشنامه‌ برای تعیین تکلیف استخدام‌های مهرآفرین

دوشنبه ، 6 آبان 1392 ، 13:46
ایسنا نوشت:

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رییس جمهور با بیان این‌که تنها بخش‌هایی از مهرآفرین که دارای ایرادات قانونی بود منحل شده است، از تنظیم بخشنامه‌ای برای تعیین تکلیف استخدام در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

عبدالعلی تاجی در مورد چگونگی لغو مصوبه مهرآفرین اظهار کرد: مصوبه استخدامی که در دولت دهم تصویب و به اجرا درآمد در سه نوبت مورد ایراد مجلس قرار گرفت که دولت در دو مرحله ایرادات و مشکلات مدنظر رییس مجلس را اصلاح کرد، اما برای رفع مغایرت‌های قانونی اعلام شده در مرحله‌ سوم دیگر فرصتی باقی نماند.

وی افزود: مجلس معتقد بود که اصلاحات دولت برای مطابقت مصوبه‌ مهرآفرین با قانون در مرحله‌ اول و دوم ایرادات اعلام شده کافی نبود و موارد مدنظر هم‌چنان به قوه خود باقی است.

تاجی با اشاره به متوقف‌شدن بخش‌هایی از مهرآفرین در دولت یازدهم توضیح داد: دولت مصوبه‌ مهرآفرین را به‌طور کلی منحل و یا لغو نکرده، بلکه آن سه بخشی که از نظر قانون‌گذار دارای مغایرت‌هایی با قوانین و برنامه پنجم توسعه، قانون اساسی و قانون مدیریت خدمات کشوری بود را لغو کرده است.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رییس‌جمهور تاکید کرد: مفادی از مهرآفرین که همگام با قانون بوده و دولت و مجلس مشکلی در اجرای آن نمی‌بینند منوط به مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در ادامه نیز اجرا خواهد شد.

وی هم‌چنین از طریق بخشنامه‌ای برای تعیین تکلیف مسائل استخدامی در دستگاه‌های اجرایی از سوی عسگری آزاد - جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور - خبر داد و گفت: این بخشنامه شامل بخش‌هایی از مهرآفرین که فاقد ایراد قانونی است هم‌چنین چگونگی و نحوه‌ وضعیت استخدام‌ها خواهد بود که در آینده ابلاغ خواهد شد.

تاجی همچنین در مورد این‌که دولت گذشته مدعی است 80 درصد از نیروهای شرکتی در آن زمان تبدیل وضعیت شده‌اند، اظهار کرد: آمار دقیقی از نیروهای شرکتی و یا میزان تبدیل وضعیت آنها در دولت قبل در دست ندارم، اما دستگاه‌های اجرایی براساس مصوبات موجود عمل کرده و نیروهای بسیاری را تبدیل وضعیت کرده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► هشدارسیف درباره یک تجربه تلخ به دولت
10 روش برای غلبه بر تنبلی ◄

مطالب مرتبط
بنر