فیسبوک سازنده کامپیوتر متفکر استخدام کرد

سه شنبه ، 19 آذر 1392 ، 13:32

این روزها تب تولید کامپیوترهایی که بتوانند ببینند، بشنوند، فکر کنند و دلیل و منطق بیاورند داغ است و شرکت های مختلف فعال در حوزه ی فناوری هر یک تلاش هایی را در این زمنیه انجام می دهند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، شرکت IBM کامپیوتری به نام واتسون دارد، گوگل در همکاری با ناسا و انجمن تحقیقات فضایی دانشگاه ها آزمایشگاه کوانتوم AI جدید خود را دارد و حالا فیسبوک هم می خواهد وارد عرصه رقابت شود.

فیسبوکی ها ماه سپتامبر آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را به جهانیان معرفی کردند و حالا در تازه ترین اقدام فردی را استخدام کرده اند که بتواند این آزمایشگاه را راه بیاندازد.

این فرد یان لکون، استاد دانشگاه نیویورک است که تجریبات خوبی در این زمینه دارد و می تواند به فیسبوک در رسیدن به آرزویش کمک کند.

یکی از فناوری هایی که این استاد دانشگاه بنیانگذارش بوده تکنولوژی تشخیص دست خط است که در بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این نسل تازه هوش مصنوعی "یادگیری عمیق" نام دارد که آقای لکون به عنوان یکی از خوشنام ترین فعالان این عرصه می خواهد آن را راهبری کند.

البته این تنها IBM، فیسبوک و گوگل نیستند که دست به این کار زده اند و یاهو هم استارت آپی را در همین زمینه در ماه اکتبر آغاز کرد.

باید دید رقابت این شرکت ها سرانجام به کجا می انجامد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► پای یک بانک خاص به پرونده بیمه باز شد
سرمایه اپل نصف سرمایه ماست! ◄

مطالب مرتبط
بنر