خرید و فروش ضامن با نامه کسر از حقوق!

دوشنبه ، 25 آذر 1392 ، 13:48

به تازگی آگهی های مربوط به خرید و فروش ضامن و یا کارمند دولتی با نامه کسر از حقوق در روزنامه ها افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري اخبار بانک، از آنجا که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای پرداخت تسهیلات سخت گیری های بسیاری نسبت به ضامن انجام می دهند شرکت هایی در این خصوص به صورت قارچ گونه شکل گرفته است.

این شرکت ها با جذب کارمندان و حقوق بگیران دولتی با استفاده از راه های حقوقی و قانونی با پرداخت مبلغی، وی را جهت ضمانت وام و تسهیلات بانک ها تطمیع می کنند.این شرکت ها سپس با درج آگهی در روزنامه از کسانی که نسبت به تهیه ضامن کارمند دولتی و با نامه کسر از حقوق مشکل و نمی توانند نسبت به تهیه آن اقدام نمایند جذب مشتری می کنند.

از آنجا که شخصی که خواهان دریافت تسهیلات از بانک می باشد نیازمند واقعی است و معمولا به هزینه های بالای آن توجهی نداشته و تنها به فکر گرفتن وام است به این شرکت ها مراجعه می کند.

شرکت واسطه سپس با اخذ کارمزد های بالا نسبت به تهیه ضامن مورد نظر بانک اقدام و پس از پرداخت مبلغی جرئی به ضامن وی را به بانک و موسسه مربوطه معرفی می کند.

اینگونه ضامنین معمولا مشکلات زیادی را برای بانک ها وموسسات و همچنین تسهیلات گیرندگان فراهم می کند و جا دارد هیات نظارت بر آگهی های مندرج در مطبوعات و همچنین مسئولان بانک مرکزی هشدارهای لازم را در این خصوص اعلام کنند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► لباسی که با فصل‌ها تغییر رنگ‌ می‌دهد
پاسخ همه سئوالاتی که درباره بانک مرکزی دارید ◄

مطالب مرتبط
بنر