مردم به جاي گوجه فرنگي رب بخورند

پنجشنبه ، 14 آذر 1387 ، 09:11

معاون وزير بازرگاني با بيان اين که قيمت کالاهاي اساسي بايد کاهش يابد در خصوص افزايش قيمت گوجه فرنگي به مردم توصيه کرد؛ به جاي اين محصول از رب گوجه فرنگي استفاده کنند.

"محمد صادق مفتح "درگفت وگو با خبرنگار  برنا، با اعلام اينکه قيمت کليه کالاهاي اساسي بايد به دليل کاهش قيمت هاي جهاني کاهش يابد افزود: در حال حاضر قيمت انواع مواد اوليه در بخشهاي مختلف کاهش شديدي داشته است که در اين راستا پيش بيني مي شود ، قيمت ساير کالاها نيز کاهش يابد.


وي با اشاره به اينکه قيمت انواع محصولات پتروشيمي در بازار هاي جهاني روند نزولي داشته است خاطرنشان کرد: به طور طبيعي در اين راستا قيمت انواع محصولات وابسته به محصولات پتروشيمي با کاهش مواجه شده است.


معاون وزير بازرگاني با بيان اينکه توقع داريم قيمت انواع کالاها در بازار بيش از اين کاهش يابد گفت: با روند نزولي قيمت مواد اوليه قيمت انواع کالاها بايد بيش از رقم هاي موجود کاهش يابد.


مفتح در خصوص علت افزايش قيمت گوجه فرنگي که هم اکنون به کيلويي 2 هزار تومان در بازار رسيده است خاطرنشان کرد:در اين ارتباط اين سوال مطرح است که مگر پاييز فصل گوجه فرنگي است؛ به طور حتم هر محصولي در فصل خود به وفور يافت مي شود، اما در غير فصل خود با کمبود مواجه مي شود.


معاون وزير بازرگاني ادامه داد:با توجه به اين که رب گوجه فرنگي به منظور استفاده در فصول سرما و زماني که فصل گوجه فرنگي نيست توليد شده است؛ بنابراين مردم مي توانند از اين محصول به جاي گوجه فرنگي استفاده کنند.


وي خاطرنشان کرد:به طور حتم در زمان قرار گرفتن در فصل برداشت گوجه فرنگي شاهد کاهش قيمت ها خواهيم بود.
مفتح در پاسخ به اين سوال که به گفته مقامات صنفي قرار بود با ورود گوجه فرنگي جنوب کشور شاهد تعادل قيمت ها باشيم اظهارداشت:با وجود اين اظهارات، هنوز علت گراني گوجه فرنگي مشخص نيست؛چراکه امکان احتکار اين محصول وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

► جزئیات سرقت روز گذشته بانک تجارت
ضرب سکه 100 تومانی ◄

مطالب مرتبط
بنر