بدهی 80 هزار میلیاردی 30نفر به بانک‌ها!

شنبه ، 28 دی 1392 ، 14:23


آرمان: سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس از بدهي 80 هزار ميليارد توماني 30 نفر به بانك‌ها خبر داد. مصطفي افضلي‌فرد در جلسه شوراي اشتغال استان اردبيل اظهار كرد: 30نفر از بدهكاران عمده و كلان بانكي كه پرونده‌هايشان در كميسيون اصل90 مطرح است بيش از 80 هزار ميليارد تومان به بانك‌ها بدهي دارند كه در پرداخت آن سهل‌انگاري كرده و دست نگه داشته‌اند.

وي تصريح كرد: ما به جاي آنكه به سراغ اين 30 نفر كه 80درصد منابع و معوقات بانكي در اختيار آنهاست، برويم سراغ افرادي مي‌رويم كه 5ميليون وام گرفته‌اند و هر روز با ارسال اخطاريه‌ها و اجراييه‌ها سعي در تحت فشار قرار دادن آنها هستيم؛ در حالي كه به راحتي مي‌توانيم از اين 30 نفر مطالبات و معوقاتمان را دريافت كنيم. سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: جالب است كه در كشور 60 درصد تسهيلات دريافتي برگشت مي‌خورد؛ در حالي كه 40 درصد آنها معوقه هستند و 50 درصد تسهيلات دريافت شده نيز درباره غيرمعين به كار گرفته شده و صرف مي‌شود.

وی با ابراز گله‌مندي از برخي انحصارگرايي‌ها در اين زمينه اضافه كرد: جالب است انحصار واردات نهاده‌هاي دامي را به يكي از اين 30 كله‌گنده كشور داده‌اند كه به صورت شبكه گسترده سعي در واردات و افزايش قيمت نهاده‌هاي دامي دارند؛ در حالي كه ما بايد براساس شعار مولايمان امام حسين(ع) با هرگونه انحصار مبارزه كنيم. سخنگوي كميسيون اصل90 با ايراد وارد كردن به آمار اشتغال كذايي كه در طول سال اعلام مي‌شود، اذعان داشت: اگر 19هزار اشتغالي كه امروز رقم آن اعلام شد، صورت گرفته باشد بايد از تعداد 60 هزار بيكار اين تعداد را كم كنيم و براي 41 هزار بيكار باقي‌مانده برنامه‌ريزي داشته باشيم، اما زماني كه به سراغ آنها مي‌رويم خود آنها با تعجب مي‌گويند ما كه شاغل نيستيم كه به اشتباه اسم ما را به دليل ياد گرفتن مهارت و فني يا پرداخت 2ميليون توماني در ليست اشتغال آورده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: برخي‌ها ادعا مي‌كنند كه اصلا اشتغالي براي آنها به وجود نيامده در حالي كه ليستشان در زمره افراد مشغول است. سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس از بانك‌هاي عامل نيز خواست به تفكيك پرداخت تسهيلات رقم‌ها را مشخص كنند تا معلوم شود اشتغال واقعي بوده يا نه كه اگر باز تعريفي در اين زمينه صورت بگيرد، بهتر است. وی افزود:هدف ما اين است كه اشتغال واقعي ايجاد شود نه اينكه بخواهيم روي كاغذ مانوري بدهيم يا افكار عمومي را فريب دهيم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► علائم خروج بازار مسکن از رکود( جدول)
"محدودیتی در استخدام اهل سنت در ادارات دولتی وجود ندارد" ◄

مطالب مرتبط
بنر