مخالفت تلويحي وزير كار با پرداخت نقدي يارانه‌ها

دوشنبه ، 18 آذر 1387 ، 15:26

وزير كار و امور اجتماعي كه از مهم‌ترين اعضاي كابينه دولت نهم محسوب مي‌شود، به‌طور تلويحي با طرح دولت براي پرداخت نقدي يارانه‌ها مخالفت كرد و گفت: تحول اقتصادي بايد از بهره‌وري و الگوي مصرف انرژي شروع شود.

اظهارنظر وزير كار در حالي است كه اختلاف‌نظر اصلي دولت و مجلس درباره طرح تحول اقتصادي در مورد زمان پرداخت نقدي يارانه‌هاست و دولت به‌دنبال آن است كه در سال‌جاري اين طرح را اجرايي سازد؛ اما مجلس معتقد است به‌علت تورم‌زا بودن اين طرح، بايد اجراي آن بسيار محتاطانه آغاز شود.

در همين حال، اظهارات وزير كار نشان مي‌دهد در خود دولت هم درباره اولويت‌بندي بخش‌هاي طرح تحول اقتصادي اختلاف‌نظر وجود دارد.

سيد محمد جهرمي، با اظهار بي‌اطلاعي از زمان ارائه‌ لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي افزود: من هيچ‌گونه دخالتي در تهيه‌ و تدوين اين لايحه نداشته‌ام.

اين اظهارنظر جهرمي به نوعي بيانگر عدم‌موافقت او با اين طرح است چرا كه جهرمي در 3سال گذشته طراح بسياري از سياست‌هاي اقتصادي دولت بوده است.

وي ديروز در حاشيه بازديد از نمايشگاه‌ لوازم خانگي اظهار داشت: بارها گفته‌ام اگر با تدبير و طمأنينه در بخش توليد، هدفمند كردن يارانه‌ها تحقق پيدا نكند ضربه جبران‌ناپذير به توليد وارد خواهد شد.

وي ادامه داد: تحول اقتصادي در كشور و كاهش شدت مصرف انرژي از واجباتي است كه بايد در كشور دنبال شود ولي به‌نظر من راهكار اجراي تحول اقتصادي بايد از بهره‌وري و الگوي مصرف در انرژي شروع شود.

وي تاكيد كرد: بسياري از توليدكنندگان بايد به سمت كاهش مصرف انرژي در واحد توليدي حركت كنند و البته اين كار نبايد به توليد آنها ضربه وارد كند، بلكه بهره‌وري انرژي در واحد توليدي را بايد افزايش دهد.

منبع: همشهری آنلاین

► فرانسه به نظام بانكداري اسلامي روي آورد
جذب 27 درصد کل سپرده ها توسط بانک های خصوصی ◄

مطالب مرتبط
بنر