مشکل استخدام زنان در عسلویه

يكشنبه ، 13 بهمن 1392 ، 09:37

اسدی ادامه داد: سال 90 نیروهای استخدام شده در پارس جنوبی 550 نفر بوده‌اند که در سال گذشته به 700 نفر افزایش یافت.

رئیس آموزش بدو استخدام شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: جذب بانوان در عسلویه به سبب سختی کار مشکلاتی ایجاد کرد، اما ممکن است با اعمال تغییراتی این کار دوباره در دستور کار شرکت گاز پارس جنوبی قرار گیرد.

به گزارش فارس، علی اسدی بعد از ظهر امروز در حاشیه دوره آموزشی بدو استخدام کارآموزان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که در این دوره و آموزش بدو استخدام شرکت کرده‌اند، بنابر نمراتی که اخذ می‌کنند و ارزیابی‌هایی که توسط سرپرستان صورت می‌گیرد، اگر به حد نصاب مورد نیاز دست یابند، وارد فرایند رسمی شدن می‌شوند که یک سال و نیم زمان برده و پیش از آن به صورت پیمانی به کار مشغول می‌شوند.

وی افزود: بنابر توافق جهاد دانشگاهی و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، 150 نفر در این دوره شرکت کرده‌اند و دوره فنی و عمومی چهار ماهه و دوره تخصصی نیز بعد از آن برگزار می‌شود.

اسدی ادامه داد: سال 90 نیروهای استخدام شده در پارس جنوبی 550 نفر بوده‌اند که در سال گذشته به 700 نفر افزایش یافت.

به گفته وی، در حال حاضر مجوز جذب یک‌هزار و 500 نفر از وزارتخانه اخذ شده که کارهای مقدماتی آن از قبیل آگهی فراخوان و ... در حال انجام است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به آن که زبان صنعت، انگلیسی است این نیروها باید به سطحی از توانمندی در این زبان دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های پیشین مجوز استخدام بانوان فراهم اما با توجه به سختی کار در عسلویه مشکلاتی برای آنان ایجاد شد.

اسدی ابراز داشت: به سبب اولویت داشتن توجه به خانواده و امر فرزند‌آوری برای بانوان، وزارتخانه در حال حاضر استفاده از نیروهای مرد را در دستور کار قرار داده، اما ممکن است در دور جدید این تغییر اتفاق بیافتد و شاهد حضور بانوان در شرکت گاز باشیم.

وی در پایان گفت: در این دوره از رشته‌های فوق دیپلم مکانیک و شیمی نیز تعدادی جذب شدند اما بیشتر افراد پذیرش شده در دوره، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، مکانیک، برق، مدیریت، فیزیک و ... هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► میزان تورم در ژاپن جند درصد است؟
چه کنیم تا از رقیبان تجاری سبقت بگیریم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر