نکاتی نهایی برای خانه تکانی

دوشنبه ، 26 اسفند 1392 ، 05:32


گروه خبری بانکی دات آی آر نکات پایانی را برای خانه تکانی آخر سال گرد آوری کرده است:

 

1-پنجره ها؛پنجره ها را هر چقدر هم که تمیز کنیم باز در فصل بهار روزهای بارانی داریم بنابراین ترجیحا برای قسمت داخلی  پنجره ها زحمت بیشتری بکشید. پنجره ها را در روزهای آفتابی تمیز کنید تا هم راحت تر باشید و هم سریع خشک شوند. برای تمیز کردن پنجره ها یک چهارم سرکه سفید را در یک سطل پر از آب بریزید و برای پاک کردن استفاده کنید. برخی از مایع های شیشه شوی رگه هایی را روی شیشه به جای میگذارند پس بهتر است از حوله به جای روزنامه برای پاک کردن شیشه ها استفاده کنید.


2-برای تمیز کردن لامپ ها و لوستر در ابتدا باید آنها را خاموش کنید تا خنک شوند. پنکه های سقفی هم باید در ابتدا خاموش شوند و هرگز نباید این وسایل را با دستمال خیس تمیز کنید از دستمال نم دار برای تمیز کردن آنها استفاده کنید در همین حد که گرد و غبار از روی آنها پاک بشود کافیست. از پارچه هایی که ترجیحا پرز ندارند برای تمیز کردن لامپ ها استفاده کنید. میتوانید از سرکه هم برای تمیز کردن لامپ ها استفاده کنید پس از آنکه لامپ ها را تمیز کردید بگذارید به حال خودشان خشک شوند و بعد لامپ را روشن کنید. مواظب باشید دستمال در پره های پنکه گیر نکند و باعث بروز مشکل نشود.


3- برای تمیز کردن لوازم چوبی و کابینت ها که در طول سال احتمالا جای دست و لک های مختلف روی آن نمایان شده میتوانید از آب سیب استفاده کنید. در سال حداقل یکبار وسایل چوبی تان را تمیز کنید و برای تمیز کردن وسایل چوبی همیشه پارچه را از بالا به پایین بکشید.


4- برای تمیز کردن شیرآلات باید دقت کنید زیرا معمولا روی آنها لک های فراوانی میبینید از روغن لیمو برای تمیز کردن شیرآلات استفاده کنید شاید تعجب کنید که روغن لیمو چه چیزی میتواند باشد؟ روغن لیمو را در تهیه صابون ها از آن استفاده میکنند که از پوست لیمو گرفته میشود. برای شستن پرده ی حمام آن را به مدت 30 دقیقه در مایع شوینده قرار دهید و سپس آب‌کشی کنید.


5-برای تمیز کردن ماشین ظرف شویی از یک لیوان جوش شیرین استفاده کنید و اجازه دهید مدتی داخل ماشین ظرف شویی بماند البته به جای ماده های شوینده میتوانید از سرکه هم استفاده کنید و اجازه دهید با آب داغ داخل محفظه ی ماشین ظرف شویی  بماند تا چربی ها و لکه ها را که از ظروف غذا باقی مانده از بین ببرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،26 اسفند 92
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 25 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر