چطور خانه ای امن داشته باشیم؟

سه شنبه ، 27 اسفند 1392 ، 05:35

 

همیشه در هنگام سفر نگرانی هایی در مورد امنیت منزل وجود دارد حتی زمانی هم که برای کار بیرون از منزل به سر میبریم باید از لحاظ قفل و کلید منزل مطمئن شوید. گروه خبری بانکی دات آی آر مطالبی را در مورد امنیت بیشتر منازل گردآوری کرده که بهتر است قبل از سفر نوروزی به آنها دقت کنید.

 

سارقان معمولا منتظر فرصت هایی هستند که در خانه را بشکنند و اشیاء ارزشمند آن را به سرقت ببرند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی برای حفاظت از منزل وجود دارد تا شما با خیال آسوده سفر کنید. سیستم های امنیتی دستورالعمل هایی دارند که شما حتی زمانی که دور از منزل هم باشید میتوانید از خانه خود محافظت کنید. این سیستم ها معمولا دارای رمز شخصی و آلارم هشدار هستند. حتی اگر از سیستم های امنیتی استفاده نمی کنید باید از قفل در منزل به صورت کامل اطمینان حاصل کنید.

پنجره ها و در ها را قفل کنید. همیشه علاوه بر در منزل در پنجره ها را قفل کنید. همیشه سارقان از در پنجره یا پارکینگ برای فرار استفاده میکنند. در انباری ها را حتما قفل کنید این مکان ها برای گریز سارقان استفاده میشوند.


حتما همسایه تان را از سفرتان آگاه کنید. به آنها بگویید که در غیاب شما از منزل تان مراقبت کنند. به آنها بگویید که چه مدت در سفر هستید اگر واقعاً به همسایه تان اطمینان دارید میتوانید کلید منزل را به ایشان بدهید و از آنها بخواهید که در غیاب شما از منزل مراقبت کنند


اگر روزانه یا هفتگی برای شما روزنامه یا مجله ارسال میشود در ایام تعطیل و در زمان سفر آن را کنسل کنید. این فرصت خوبی برای سارقان است که با در دست داشتن روزنامه یا مجله به داخل ساختمان راه پیدا کنند.
اتوموبیل تان را همیشه در پارکینگ بگذارید. اگر برای سفر از اتوموبیل شخصی تان استفاده نمیکنید آن را در پارکینگ منزل خودتان بگذارید و از قفل در های آن مطمئن شوید. پارکینگ خالی به نشانه ی این است که اهالی ساختمان در منزل نیستند بنابراین بهترین فرصت برای سارقان به حساب می آید.


روشنایی را فراموش نکنید. همیشه یک لامپ کوچک کم مصرف را روشن بگذارید یا برای احتیاط بیشتر چراغ های هشدار دهنده را در بالای در منزل قرار دهید.


پنجره های تان را با پرده بپوشانید تا داخل منزل مشخص نباشد. اما دقت کنید که گاهی اوقات این پوشش های پنجره و سایه ای که روی پنجره می افتد باعث میشود سارقان راحت تر سرقت انجام دهند زیرا داخل منزل مشخص نیست بنابراین بهترین کار این است که از سایه بان برای پنجره ها در زمانی که مسافرت هستید استفاده نکنید.
اگر تلفن منزل پیغام گیر دارد آن را در حالت خاموش قرار دهید البته درست است که شما میخواهید در غیاب تان از پیغام هایی که دوستان و اعضای خانواده برای شما گذاشته اند مطلع شوید اما سارقان با شنیدن پیام ها شما اطلاعات بیشتری از شما بدست می آورند پس بهتر است پیغام گیرتان را خاموش کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،27 اسفند 92
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 26 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر