مایکروسافت دنیای هوشمند را متحول می کند

سه شنبه ، 9 ارديبهشت 1393 ، 05:31


شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته که دنیای هوشمند را متحول کند و چندی پیش بود که سیستم سخنگوی هوشمند مایکروسافت و امکانات جدید آن همه را شگفت زده کرد، کورتانا با امکانات ویژه خود عملا ویندوزفون را یک گام به جلو هدایت نموده است و به زودی امکانات کنترل والدین نیز به این سامانه افزوده خواهد گردید.

 

 

 

این سیستم هوشمند امکان دسترسی کودک به اطلاعات نامناسب برای سن او را محدود خواهد کرد و کورتانا امکان ارائه خدمات در رده‌های مختلف سنی و با اعمال فیلترینگ مناسب را خواهد داشت. در این میان قوانین کنترلی ایالات متحده نیز به کمک این سیستم آمده‌اند تا نگذارند تا شرایط استفاده از این سیستم برای کودکان، خطر دریافت اطلاعات نامناسب را به همراه داشته باشد. بر اساس قوانین ایالات متحده استفاده از کورتانا برای  کودکان زیر 13 سال غیرقانونی خواهد بود و والدین کودک در صورت استفاده او از این امکان، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.


این سیستم عامل هوشمند، هنوز به اندازه کافی باهوش نیست تا بتواند سن کاربر را از روی صدای او شناسایی کند و برای این کار، خود کاربر باید در هنگام گشودن حساب کاربری اطلاعات خود را  به ‌صورت صحیح وارد نماید. به این ترتیب نقش کنترلی والدین بر استفاده کودکان از این سیستم، بسیار تعیین کننده خواهد بود. جالب اینجاست که نام کورتانا از بازی Halo گرفته شده است و در این بازی کورتانا یک سیستم هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است.


مایکروسافت، با عرضه کورتانا و همچنین با رایگان کردن حق استفاده از سیستم‌ عامل ویندوز فون، گام بزرگی برای پیشرفت در رده تلفن‌های همراه برداشته است و پیش‌‌بینی می‌شود که با این امکانات، شاهد رشد این سیستم‌عامل همراه باشیم و ویندوز فون سهم بیشتری را در بازار تلفن‌های همراه به خود اختصاص بدهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،9 اردیبهشت 93
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 8 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر