فارغ التحصیلان نمونه را به کار دعوت کنید

پنجشنبه ، 11 ارديبهشت 1393 ، 05:38


در میان کسانی که به دنبال کار میگردند فارغ التحصیلان هیجان و شوق بیشتری برای ورود به بازار کار دارند و البته جذب آنها برای کار بسیار آسان است. افرادی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدند بسیار انگیزه دارند تا وارد محیط رسمی و اداری بشوند بنابراین با توجه به نوع فعالیت و شغلی که دارید از فارغ التحصیلان برای کار دعوت کنید هر چند که تجربه ی کاری نداشته باشند اما باید از یک جایی شروع به کار کنند بنابراین از آنها بخواهید به گروه کاری شما بپیوندند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نزدیک شدن به دنیای کار برای اولین بار می تواند یک تجربه دلهره آور برای فارغ التحصیلان باشد. بنابراین باید از آنها بخواهید ابتدا به عنوان کارآموز مدتی را در شرکت شما مشغول به کار شوند و پس از اینکه اندک تجربه ای بدست آوردند آنه را استخدام کنید.

 


در این زمینه باید به فارغ التحصیلان مشاوره داده شود که با توجه به نوع مدرک تحصیلی و علاقه ی آنها به چه کاری مشغول شوند به نفع آنها خواهد بود. زیرا برخی از فارغ التحصیلان ممکن است در کنار کار بخواهند ادامه تحصیل هم بدهند بنابراین باید مشاوران در این زمینه به فارغ التحصیلان کمک کنند.


یکی از مزیت هایی که فارغ التحصیلان دارند این است که آنها به روز هستند و انعطاف پذیری بیشتری دارند. آنها در مقابل با کسانی که تجربه ی کاری دارند راحت تر خود را با محیط تطبیق میدهند چون انگیزه ی بالایی دارند. فارغ التحصیلان برای کسب مهارت ها نیاز به شروع کارهای ساده تر و ابتدایی تر دارند تا زمانی ک تجربه پیدا کنند بنابراین دعوت از فارغ التحصیلان نباید برای پست های حساس باشد.


گاهی اوقات فارغ التحصیلان ممکن است تصورشان از کار چیز دیگری باشد و با ورود به این محیط نتوانند کار را به خوبی انجام داده و عقب نشینی کنند. بنابراین شما باید یک فرصت کارآموزی در اختیار آنها قرار دهید تا با کار آشنا شوند یا به صورت نیمه وقت کار کنند.


یکی از اولویت هایی که کارجویان باید آن را در نظر بگیرند مکان و نوع کار است. این دو فاکتور بسیار مهم برای کارجویان است بنابراین اگر تازه فارغ التحصیل شدید باید بدانید که هر کاری در درجه ی اول باید با روحیات افراد سازگاری داشته باشد. اگر میخواهید در آینده کار و فرصت های شغلی بهتری به شما پیشنهاد بشود باید از کارهای کوچک شروع کنید نه به صرف اینکه چون فارغ التحصیل هستید و تحصیل کرده اید از همان ابتدا به شما پست و مقام داده شود.


اگر فردی که تازه فارغ التحصیل شده بتواند کار را زود یاد بگیرد و توانایی های بالا داشته باشد حتما پیشرفت شگرفی خواهد داشت زیرا فارغ التحصیلان پس از یک دوره ی تحصیلی میخواهند از درسشان برای انجام کاری استفاده کنند بنابراین آنها اغلب مایل به انجام کاری در ارتباط با رشته ی تحصیلی شان هستند.


در انگلستان فارغ التحصیلان به نسبت نوع شیوه ی زندگی که دارند حتی در زمان دانشجویی هم کار انجام میدهند البته کار ممکن است چندان ارتباطی با نوع درسی که میخوانند نباشد اما چون از دوران دانشجویی وارد بازار کار میشوند هم تجربه بدست می آورند و هم در زمان فارغ التحصیلی بهتر میتوانند کار پیدا کنند. بنابراین خیلی از فارغالتحصیلان در کشور در زمان دانشجویی کارهای نیمه وقت و اندکی انجام دادنند بنابراین با روابط و ضوابط اداری و کار آشنا هستند نکته ی دیگری که باید برای دعوت به کار از فارغ التحصیلان در آن دقت کنید سن فارغ التحصیلان است آنها کم تجربه و بسیار پر هیجان هستند بنابراین باید ملزومات کار و جدی بودن آن را به آنها یادآوری کنید.


فارغ التحصیلان رای اینکه شغل خوب بدست بیاورند باید از فرصت های موجود برای کسب مهارت های لازم استفاده کنند. یک کارمند ایده آل باید مهارت های کافی برای انجام امور اداری را داشته باشد. همچنین باید رزومه ای از خود تهیه کنید و آن را در اختیار کارفرمایان قرار دهید چون تجربه ی کاری ندارید باید مهارتهای خود را برجسته تر کنید مهارت ها میتوانند کار با نرم افزارها، آشنایی با فرآیند امور اداری و ... باشد. از اینترنت برای پیدا کردن شغل استفاده کنید با مراجعه به سایت های استخدامی روزانه آگهی های مربوط به استخدام را چک کنید. کسب یک شغل و موقعیت خوب نیاز به حوصله و صبر دارد بنابراین باید در وهله ی اول خودتان را با تمام موارد و مسائل کاری آشنا کنید تا بتوانید در آینده شغل بهتری را بست بیاورید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،11 اردیبهشت 93
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 10 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر