3 توصیه ی استیو بالمر برای شروع یک تجارت موفق

پنجشنبه ، 29 خرداد 1393 ، 09:58

 


استیو بالمر مدیر عامل اسبق یکی از شرکتهای متعلق به مایکروسافت است. او اخیرا در سخنرانی که در دانشگاه واشنگتن برای دانشجویانی که فارغ التحصیل شدند و قصد شروع یک کار و تجارت را دارند توصیه های خوبی ارائه داده است.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر بالمر در طول فعالیتش در شرکت مایکروسافت توانست درآمد سالیانه این شرکت را از 25 میلیارد دلار تا 70 میلیارد دلار ارتقا دهد بنابراین این مدیر عامل موفق تجربیاتش را در اختیار فارغ التحصیلان قرار داده است که قصد راه اندازی یک تجارت را دارند و 3 توصیه ی مهم به آنها کرده است.

 

1-نهایت استفاده از فرصتها: بالمر معتقد است که یک کارآفرین برتر از فرصت های شغلی و پیشرفتی چه کوچک و چه بزرگ نهایت استفاده را میکند. بالمر بر این باور است که به همان میزان که از فرصتها استفاده میکنیم میتوانیم در آینده موفق باشیم. او اعتقاد دارد که توان یک کارآفرین تازه کار با استفاده از ابزارهای به روز و شیوه ی کاری نوین میتواند بهترین تجارتها را ایجاد کند او در سخنرانی خود به فارغ التحصیلان میگوید که تنها "فرصت" است که به شما تعلق دارد.


2-گسترش دیدگاه ها: بالمر معتقد است گاهی اوقات دیدگاه شما ایجاد فرصت خوب است و گاهی اوقات دیدگاه شما استفاده از فرصت خوب است و این شما هستید که باید دیدگاه های خود را نسبت به فرصت و استفاده از آن گسترش دهید. یک کارآفرین خود تنها به استفاده از فرصتها فکر نمیکند بلکه سعی میکند خود هم تلاشی برای ایجاد فرصتها داشته باشد.


3-استواری در کار و هدف: بالمر در سخنرانی میگوید: من نمیدانم که شما در کدام قسمت از صنعت یا تولید مشغول به کار میشوید اما در هر قسمتی که فعالیت میکنید و در هر تجارتی که دارید باید با پشتکار فراوان برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. بالمر در ادامه میگوید: زمانی که مایکروسافت اولین نرم افزارهای ساخت شرکت خود را تولید نمود تصور میکرد که استقبال چندانی از آنها نشود اما این شرکت آنقدر در اهداف خود استوار است که در این کار تلاش نمود و هیچ وقت هم دست از تلاش برنداشت اکنون 70 تا 80 درصد از محصولات مایکروسافت در سر تا سر جهان به فروش میرسد.


افراد موفق کمتر بی انگیزه هستند آنها به دنبال فرصت های طلایی برای صعود و رسیدن به موفقیت بوده و بسیار هم در این راه صبور هستند. آنها با چالش های جدید مقابله میکنند و در برابر آنها استوارند. بالمر به فارغ التحصیلان توصیه میکند که همیشه چالشهای جدید در کار را یک فرصت برای کسب تجربه تلقی کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 


► ویژگی کارفرمای خوش اخلاق چیست؟
نکاتی در مورد تکمیل فرم درخواست کار ◄

مطالب مرتبط
بنر