مزایای تجربه ی کاری

شنبه ، 14 تیر 1393 ، 13:11

 


داشتن تجربه ی کاری بسیار مهم است چون تجربه در کار به شما کمک کند که بتوانید فرصت های شغلی بهتری داشته باشید و هم اینکه به مهارتهای شما در کار می افزاید. برای کارجویان هم تجربیات کاری بسیار مهم است چون یکی از چیزهایی که برای استخدام شدن و پیدا کردن کار لازم است تجربیات کاری است. تجربیات کاری هر چقدر هم که به مقدار اندک باشند ارزشمند هستند.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر داشتن دانش و تحصیلات برای پیدا کردن یک شغل خوب لازم است اما فقط علم و دانش کافی نیست تجربیات کاری خیلی اهمیت زیادی دارند چون فقط در محیط کاری و اداری میتواند تجربیات را یاد گرفت و این تجربیات در محیط های آموزشی قابل یادگیری نیستند.

 


کارفرمایان هم اغلب کارمندان با تجربه را بیشتر ترجیح میدهند تا کارمندان بی تجربه یک تجربه ی کاری خوب همراه با استعداد بالا برای یادگیری میتواند فرصتهای شغلی خوبی را ایجاد کند. تجربیات کاری میتوانند یکسری مهارت ها را به کارمندان آموزش بدهند مثلا روابط عمومی خوب، توانایی کار در یک محیط اداری، برقراری ارتباط، افزایش روحیه ی کاری در یک تیم و... میتواند از مزایای تجربیات کاری باشد.
کارجویان هم باید در ابتدا سعی کنند که تجربیات خود را افزایش دهند چون با داشتن تجربه پیدا کردن فرصت های شغلی خیلی راحت تر خواهد بود. وجود تحصیلات و تجربیات در کنار هم ارزشمند خواهد بود کسب علم و دانش در کنار کسب تجربیات در کار میتواند نتیجه ی بهتری داشته باشد.


وقتی که به اندازه ی کافی تجربه در کار داشته باشید موفق تر خواهید بود و البته میتوانید در مصاحبه های استخدامی هم بهتر عمل کنید چون کارفرمایان در مصاحبه های استخدامی بیشتر روی تجربیات تاکید دارند و سعی میکنند کارجویانی را که حتی اندکی تجربه دارند را استخدام کنند بنابراین برای کارجویان کسب تجربه میتواند به دست یابی موفقیت و فرصت های شغلی بهتر کمک کند.


تجربیات کاری باعث میشود که بتوانید بهتر با چالش ها در کار مواجه شوید کارجویانی که در کار تجربه ای ندارند معمولا نمیتوانند از پس چالش ها در کار بر بیایند اما کارمندانی که تجربه ی بیشتری دارند میتوانند خود را در مقابل چالش ها محک بزنند و آن ها را حل کنند.
دیگر مهارت هایی که کارجویان میتوانند با تجربه ی کاری بدست بیاورند روش ها و تکنیک هایی است که برای پیش بردن روند کاری از آنها استفاده میشود در هر کاری یکسری روشها برای انجام صحیح و دقیق مسئولیت ها وجود دارد که کارمندان با تجربه از ان برای انجام سریعتر وظایف و مسئولیت های شان استفاده میکنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،15 تیر93
چطور خرید ارزان تری برای خونه انجام بدم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر