خرج های یهویی !

سه شنبه ، 24 تیر 1393 ، 10:40

 

حتما برای شما هم پیش آمده برروی تک تک اسکناس های توی جیب یا حساب بانکی تان حساب کرده اید و برای همه چیز برنامه ریزی کردید یهویی یه اتفاق غیرمترقبه می افتد.

به گزارش بانکی دات آی آر، خرج های یهویی معمولا اروژانسی هستند و نمی شود آن ها را به تعویق انداخت. مثلا موتورماشین دچار اشکال می شود، یکی از بچه ها سرما می خورد، لوله آب می ترکد، لباس مهمانی را بید می زند،از شهرستان هوار تا میهمان می آید و...

امید وارم خرج های یهویی شما خرج میهمان،لباس و اتفاقات خوب شود و خدای نکرده گرفتار درمان و دکترو.... نشوید. اما هنگام مواجه با خرج های یهویی چند راهکار وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

1. حفظ آرامش

درست مثل تمام اقدامات اورژانسی حفظ آرامش اولین کلید است. مهم نیست شما قرار است انسانی را درحال حال غرق شدن نجات دهید یک اقدام مرتبط با کمک های اولیه انجام دهید یا اینکه به بحران مالی برخورد باشید اگر آرام نباشید قطعا تصمیم شتاب زده  و اشتباهی می گیرید که بسته به موقعیت برای شما عواقب سختی خواهد داشت.

2. اولویت بندی

بنشینید و یکبار دیگر تمام مخارج و درآمدتان را لیست کنید یک لیست کامل و با دقت بعد اولویت هایتان را بر اساس ضرورت و اهمیت مشخص کنید و یک لیست کامل به همراه شماره بندی بر اساس اولویت تعیین کنید.

3. کدام ها مهم ترند

حال که اولویت هایتان مشخص شد بررسی کنید و ببینید چه کارهایی را به چه میزان می توانید تاخیر بیندازید ، بعضی خرج ها اهمیت بالایی دارند پس باید حتما انجام شوند برخی ها هم در کوتاه مدت قابل تعویق هستند.

4.جای خالی بازکنید

موقعیت اورژانسی پیش آمده را در بین یکی از کارهایتان قرار دهید و شماره اولویت هایتان را با احتساب کار جدید تغییر دهید.

5. حرکت به سمت برنامه

خوب الان دقیقا می دانید چکار کنید حال که برنامه ریزی تان مشخص شده با برنامه در مسیر حرکت کنید. درحال حاضر حتما متوجه شدید که برخی برنامه هایتان به تاخیر می افتد اما بدون استرس می توانید اولویت هایتان را انجام دهید.

6. تعیین راه های کسب درآمد جدید

الان وقت بررسی راه های کسب درآمد است اگر خیلی پول کم دارید بررسی کنید ازچه طریق می توانید پول جور کنید آیا لازم است قرض بگیرید؟ کالاهای سرمایه ای موجود در خانه را می توانید بفروشید؟ آیا در شرایط موجود ضرورتی هست که از پس اندازم خرج کنم؟

7. تصمیم بگیرید و عمل کنید

حال که تمام تصمیمات مهم را گرفته اید وقت عمل فرارسیده طبق برنامه پیش بروید انشاالله مشکلات برطرف می شود.

به همین راحتی یکی از مراحل سخت زندگی تان را پشت سر گذاشتید . هر چیزی که در ابتدا سخت و غیر ممکن به نظر می رسد با اندکی برنامه ریزی و اولویت بندی قابل حل است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► سریع‌تر زندگی کنید!
افتتاح یک حساب بانکی چقدر هزینه دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر