بازار طلا رونق می گیرد

پنجشنبه ، 2 مرداد 1393 ، 08:23

 

بعد از رکود چند هفته ای در بازار  طلا انتظار می رود با نزدیک شدن به ایام عید فطر و اتمام ماه مبارک شاهد رونق گرفتن بازار طلا در کشور باشیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، این افزایش رونق ارتباط مستقیم با افزایش قیمت ها ندارد چرا که بازار ایران طی سالهای اخیر به شدت تحت تاثیر قیمت های جهانی بوده و تغییرات قیمت های جهانی تعیین کننده قیمت طلا می باشد.

قیمت‌ها در بازار داخلی از وضعیت بازارهای جهانی تاثیر می گیرد.این درحالیست که بازار طلا و جواهر کشور هم مانند همه بازار ها می بایست تحت تاثیر عرضه و تقاضا باشد و در ایام ماه مبارک که تقاضا کاسته می شود قیمت ها هم به نسبت کم شوداما معمولا چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

مناسبتهای خوبی در پیش رو داریم و امیدوارم این مناسبت ها رونق بیشتری را به بازار دهد.

تنش های موجود در کشور عراق و احتمال افزایش تحریم ها علیه روسیه از مهمترین عواملی است که تحلیلگران معتقدند که بر بازار طلا تاثیر داشته و باعث افزایش قیمت آن شده است. صاحب نظران با رصد وضعیت جهانی معتقد هستند که این روند در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

معمولا زمانی که قیمت ها افزایش پیدا می کند مقداری هیجان خرید ایجاد می شود. اما در حال حاضر به دلیل ماه مبارک رمضان افزایش جهانی قیمت طلا این هیجان را در کشور به وجود نیاورده است. کاهش تقاضایی که در این ماه وجود دارد باعث شده که قیمت طلا در کشور تنها براساس قیمت جهانی افزایش داشته باشد و دچار نوسان هیجانات بازار نشود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► مشتریان واقعی بازار خودرو در انتظار
چگونه با کارمندی که سعی می کند بد به نظر برسیم رفتار کنیم ◄

مطالب مرتبط
بنر