3 ویژگی یک ایده ی کاری خوب چیست؟

دوشنبه ، 6 مرداد 1393 ، 05:30

 


ایده های کاری برای ایجاد تغییر و تنوع در تجارت لازم است. معمولا ایده های کاری باید با برنامه ریزی صحیحی در کار و شغلی که داریم مورد استفاده قرار بگیرند. گاهی یک ایده ی کاری خوب میتواند به تجارت کمک کند تا میزان درآمد زایی خود را افزایش دهد گاهی هم ایده های کاری ممکن است شانس موفقیت و رسیدن به اهداف را برای تجارتها بالا ببرند بنابراین از هر نظر ایده های کاری مورد استقبال کارفرمایان و تیم کاری است.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک تیم کاری خوب برای طراحی یک ایده ی کاری موفق باید به 3 نکته ی مهم توجه کند که این سه نکته از ویژگی های یک ایده ی کاری خوب است تا بتواند در نهایت به موفقیت برسد.

 


1-یک ایده ی کاری خوب باید از خلاقیت بالا برخوردار باشد خلاقیت و تنوع لازمه ی هر تجارت و شغلی است و این در تیم کاری هم اثر گذار است. ایده های کاری معمولا باید باعث ایجاد تغییر و تفاوت بین تجارت های مختلف شوند معمولا ایده هایی که خلاقیت بالاتری دارند بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند چون این تنوع میتواند باعث ایجاد تغییر و استفاده از یک تکنیک و روش جدید در انجام کارها باشد بنابراین حتی مشتریان و دیگر تجارتها نیز میتوانند تغییر در روش کاری تجارت شما را احساس کنند.


2-ایده ی کاری خوب باید اثر گذاری بالایی داشته باشد. ایده های کاری معمولا باید به حدی موثر و قابل استفاده در کار و شغلی که داریم باشند. گاهی اوقات ممکن است یک ایده ی کاری بسیار خوب به نظر برسد اما نتواند یک تجارت را به اهداف خود برساند یعنی در جهت برآورده کردن نیازهای یک تجارت برای رسیدن به موفقیت تلاش نکند بنابراین همیشه بهترین ایده های کاری آن دسته از ایده هایی هستند که بتوانند از هر نظر باعث رشد و پیشرفت در کار و شغل شوند. یک ایده ی کاری خوب نباید برای یک تجارت استثنا ایجاد کند بلکه باید از هر نظر کمک کند تا با تغییر در نوع کار و ارائه یک روش و خلق یک تکنیک جدید به تغییر و تحول در تجارت کمک کند.


3-یک ایده ی کاری خوب باید باعث ایجاد هیجان و شور و نشاط در تیم کاری شود به گونه ای که حتی نقش یک محرک را برای تیم کاری داشته باشد تا انگیزه ی آنها را برای کار و فعالیت بالا ببرد. در صورتی که ایده ی کاری بدون هیجان نمیتواند به اندازه ی کافی کارمندان را تشویق و ترغیب کند تا در جهت ایجاد تغییر و تحول گام بردارند. با ایده ی کاری که به اندازه ی کافی هیجان دارد میتوان محصولات و خدمات بهتری را هم ارائه داد حتی احساس تیم کاری به این ایده ی جدید باید با شور و اشتیاق همراه باشد در درجه ی اول این تیم کاری است که برای رسیدن به اهداف تلاش میکند پس هر چقدر که تیم کاری اشتیاق بیشتری برای تلاش داشته باشند موفقیت استفاده از ایده ی کاری نیز بیشتر خواهد بود.




اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،6 مرداد 93
قطع دسترسی کنگره آمریکا به ویکی پدیا ◄

مطالب مرتبط
بنر