چگونه یک محصول را نامگذاری کنیم؟

چهارشنبه ، 22 مرداد 1393 ، 08:02


روزانه از محصولات مختلفی در زندگی خود استفاده میکنیم هر محصولی چه به صورت خوراکی و یا پوشاک و تمامی کالاهایی که در زندگی روزمره استفاده میکنیم نام مربوط به خود را دارند. نام گذاری محصولات یکی از مهمترین چیزهایی است که در جذب مشتری اهمیت دارد. هر محصولی متعلق به یک برند است و برندها برای اینکه یک محصول را تولید کنند باید علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت محصولات از یک نام خوب هم برای آنها استفاده کنند.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر استفاده از یک نام خوب و مناسب برای کالاها نشان از اهمیت برندها به مصرف کننده دارد چون مصرف کنندگان با استفاده از یک محصول میتوانند میزان کیفیت و رضایت خود را بیان کنند بنابراین همه ی تلاش تولید کنندگان محصولات جذب مشتری بیشتر و فروش بالای کالاها است. نام گذاری و استفاده از کلمات و لغات مناسب با نوع محصول میتواند مشتریان را تشویق به خرید محصولات کند. اما برای نام گذاری محصولات باید به چه چیزهایی توجه کرد؟

 

 


1-یک نام خوب برای محصول باید در درجه ی اول جدید و غیر تکراری باشد. اگر از کلمات مشابه با دیگر محصولات استفاده کنید اغلب محصول کمتر مورد توجه مصرف کننده قرار میگیرد. یک نام خوب باید به حد کافی جدید باشد وقتی که یک محصول را در نهایت خلاقیت و نوآوری تولید میکنید باید یک نام خوب هم برای آن انتخاب کنید تا این خلاقیت در نام آن هم وجود داشته باشد.


2-نامها اغلب پیامی را به مصرف کننده منتقل میکنند پس باید از یک نامی استفاده کنید که معنا دار باشد استفاده از نامهایی که معنای خاصی ندارند اغلب مورد توجه نیستند پس سعی کنید نامی انتخاب کنید که متناسب با برند شما و متناسب با نوع محصول باشد.


3-نام محصولات را کوتاه انتخاب کنید نامهای بلند اغلب کمتر در ذهن میمانند اما نامهای کوتاه و نامهایی که راحت قابل تلفظ هستند بیشتر مورد توجه قرار میگیرند و مصرف کننده برای دسترسی به محصول شما نام آن را راحت تر به خاطر میسپارد.


4-نام محصول خود را به اندازه ی کافی جالب و جذاب کنید تا مصرف کنندگان زیادی را به خود جذب کند. میتوانید خودتان یک نام جدید و جالب ایجاد کنید تا هم ارزش محصول شما حفظ شود و هم اینکه مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.


5-سعی کنید یک نامی برای محصول خود انتخاب کنید که ترجیحا یک نام کلیدی باشد در این صورت امکان دسترسی به آن در فضای آنلاین آسان تر میشود.


6-نامهایی که زیبا تر و حرفه ای تر هستند اغلب نشان از حرفه ای بودن برند تولید کننده دارند برخی از نامها برای محصولات به گونه ای انتخاب میشوند که شما با دیدن و خواندن آن میتوانید نام برند تولید کننده را حدس بزنید بنابراین انتخاب یک نام مرتبط با برند بسیار مناسب خواهد بود.


7-برخی از نامها نیز مخفف نامهای بزرگتر هستند بنابراین اگر میخواهید یک نامی با چند کلمه انتخاب کنید میتوانید آنها را مخفف کنید. یک نام خوب باید نهایتا بین 1 تا 2 و یا 3 کلمه باشد و این بستگی به نوع محصولات مختلف دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► شمار بیکاران جهانی اعلام شد
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،22 مرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر