5 چیزی که کارآفرینان به آن نیاز دارند

شنبه ، 25 مرداد 1393 ، 05:34


کارآفرینان اغلب افراد با انگیزه و آینده نگری هستند که با ایجاد یک کسب و کار خوب تلاش میکنند تا درآمد زایی و اشتغال زایی کنند. کارآفرینی حتما نیاز به سرمایه گذاری های کلان ندارد بلکه تنها با داشتن علاقه به کار و فعالیت و همچنین بهرمندی از ایده های خوب کاری میتوان یک کسب و کار موفق را راه اندازی کرد که ویژگی بارز آن خلاقیت و نوآوری باشد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر شروع یک کسب و کار خوب با سرمایه اندک و تلاش زیاد میتواند در کنار برنامه یزی و نظم در کار به یک تجارت موفق و پر درآمد تبدیل شود. داشتن مهارت های مختلف به کارآفرینان کمک میکند تا در تجارت خود موفق باشند. هر چقدر که میزان تجربه ی کارآفرینان در کسب و کار بیشتر میشود بهتر میتوانند پیشرفت کنند. 5 نکته ی مهم وجود دارد که در کنار دیگر ویژگی ها میتواند به کارآفرینان کمک کند تا در کار و تلاش خود موفقتر باشند.

 

 


1-ارتباط برقرار کردن و فن بیان قوی: یکی از ویژگی های خوبی که کارآفرینان میتوانند از آن بهرمند باشند داشتن فن بیان و روابط عمومی خوب است. قطعا کارفرمایان باید بتوانند یک تیم کاری را مدیریت کنند تا به موفقیت برسد بنابراین اگر کارفرما روابط عمومی قوی داشته باشد و بتواند بیشتر با کارمندان صحبت کند و نظرات و ایده های آنها را بپرسد بهتر میتواند در جهت بهبود عملکرد کاری گام بردارد.


2-سرمایه گذاری با برنامه ریزی: داشتن سرمایه هر چند اندک لازمه ی اصلی راه اندازی یک کسب و کار است اما مهمترین بخشی است که باید برای آن برنامه ریزی داشت به این صورت که استفاده از سرمایه باید با پیش بینی و آینده نگری همراه باشد که میتوان برای موفقیت درآن از افراد با تجربه و یا مشاوران سرمایه گذاری کمک گرفت قطعا باید پس از راه اندازی کسب و کار میزان سرمایه افزایش یابد و باعث توسعه دادن کار و فعالیت شود بنابراین اغلب بی برنامه گی و یا ریسک های بدون برنامه ریزی باعث از دست رفتن سرمایه میشود.


3-فروش: فروش هم از دیگر بخش های مهمی است که کارآفرینان باید به آن توجه کنند. ارائه یک محصول یا خدمات نیاز به مصرف کننده و مشتریان دارد بنابراین کارآفرینان باید با شناخت انواع فروش کالا، مشتری مداری، بازاریابی، بازارسازی، تبلیغات و... آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند هر چه بیشتر محصولات خود را ترویج دهند و درآمد زایی بیشتری داشته باشند.


4-اهداف و چشم اندازها: یک کارآفرین خوب بیش از همه تلاش میکند تا به اهداف خود برسد. اهداف میتوانند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند در هر صورت نیاز به تلاش دارند بدون برنامه ریزی نمیتوان به اهداف دست یافت. اهداف اگر دست نیافتنی باشند نمیتوانند به موفقیت یک تجارت کمک کنند بهتر است در ابتدای شروع کسب و کار خود اهداف کوچک و کوتاه مدت داشته باشیم و کم کم برای اهداف بزرگتر برنامه ریزی کنیم.


5-ایجاد یک برند خوب: محصول یا کالایی که تولید میکنید باید با توجه به نیازها و خواسته های مصرف کننده باشد در غیر این صورت نمیتوانید با دیگر برندها رقابت کنید یک برند خوب محصولاتش را طبق خواسته و نظر مصرف کننده تولید میکند و شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید برندی ایجاد کنید که مورد توجه حجم بیشتری از مصرف کنندگان قرار بگیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► مدیریت عاملان تورم49درصدی بر اقتصاد
راهکارهای خوب برای بهتر شدن عملکرد تیم کاری ◄

مطالب مرتبط
بنر