5 نکته برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی

چهارشنبه ، 12 شهریور 1393 ، 05:17


مصاحبه های استخدامی از مهمترین مراحلی است که به کارجویان کمک میکند تا با موفقیت در این مرحله بتوانند به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنند. فرصت های شغلی در هر کسب و کاری متفاوت هستند بنابراین هر کارجویی نیاز به یکسری تجربه و مهارت هم دارد. تجربیات و مهارتها با شروع یک کار و شغل به دست می آیند بنابراین فرصت های شغلی کوچک حتی با درآمد اندک بهترین فرصت برای کسب تجربه هستند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یکی از مهمترین چیزهایی که در کاریابی اهمیت زیادی دارد مصاحبه های استخدامی است. برخی از کارجویان تجربه های بیشتری در مصاحبه های استخدامی دارند در این مرحله اغلب کارفرمایان با کارجویان در مورد  میزان علاقه ی کارجویان به کار و فعالیت همچنین در مورد تجربیات و مهارتها و میزان آشنایی کارجویان با نوع کار و... گفت و گو میکنند.


1-برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی باید آن تایم باشید. هر مصاحبه ای نیاز به مدت زمان مشخصی دارد بنابراین باید همیشه سر وقت برای انجام مصاحبه آماده شوید. دیر رسیدن در زمان مصاحبه ممکن است بی نظمی و یا نشان از عدم اهمیت به مصاحبه های استخدامی تلقی شود پس همیشه سر وقت و به موقع برای مصاحبه های استخدامی حاضر شوید تا استرس کمتر و تمرکز بیشتری داشته باشید.


2-برخورد خوب از دیگر عواملی است که به موفقیت در مصاحبه های استخدامی کمک میکند. محیط های اداری و رسمی باید سعی کنید تا پوشش رسمی داشته باشید همچنین سعی کنید با انرژی و دید مثبت در مصاحبه های استخدامی شرکت کنید چون همیشه کارمندان شادتر و با انگیزه ی بیشتر موفق تر هستند اما خستگی و کسلی شما نشان از عدم انگیزه ی کافی برای کار و تلاش خواهد داشت.


3-سعی کنید از قبل آمادگی کافی را برای مصاحبه های استخدامی داشته باشید مثلا سوالات متداولی را که در مصاحبه های استخدامی پرسیده میشود با خود مرور کنید تا در زمان مصاحبه استرس کمتری داشته باشید. اغلب سوالاتی در مورد میزان تجربیات و مهارتها و همچنین میزان علاقه و استعداد در کار و شغل از کارجویان پرسیده میشود بنابراین خوب است که از قبل این سوالات را با خود مرور کنید تا آمادگی بیشتری داشته باشید.


4-حفظ آرامش و استرس کمتر از دیگر عوامل مهمی است که به یک مصاحبه ی استخدامی موفق کمک کند چون اگر در زمان مصاحبه استرس داشته باشیم نمیتوانیم به اندازه ی کافی به سوالات درست پاسخ دهیم هر چقدر که با آرامش بیشتری در مصاحبه های استخدامی شرکت کنیم موفق تر خواهیم بود.


5-در پاسخ به سوالات دقت کافی داشته باشید خوب گوش دادن یکی از مهارتهای مهمی است که توجه کافی ما را به سوالات کارفرما نشان میدهد قطعا زمانی که به خوبی به سوالات توجه نکنیم میزان دقت ما در پاسخ دادن کاهش می یابد بنابراین سعی کنید با تمرکز بالا خوب به سوالات گوش داده و پاسخ دهید تا یک مصاحبه ی موفق داشته باشید.


در نهایت اینکه فرصت های شغلی متفاوت هستند و هر کدام نیاز به کسب تجربه ی کافی دارند اما با استفاده از فرصت های شغلی کوچک میتوان با کسب تجربه ی کافی به فرصت های بهتر هم دست یافت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► گرانترین برند جهان
5 اصل اساسی رقابت در محیط کار ◄

مطالب مرتبط
بنر