طراحی کمپین تبلیغات اینترنتی تاثیرگذار

شنبه ، 15 شهریور 1393 ، 11:24


تا به حال وارد سایتی شده اید که دوسال از تاریخ آخرین به روز رسانی اش گذشته باشد؟ تصاویر استفاده شده منسوخ شده باشند و گرافیک سایت شما را یاد مغازه های عتیقه فروشی پایین شهر بیندازد؟ سریع احساس میکنید که صاحب این کسب کار از داشتن این وب سایت منصرف شده و به سراغ رقبا میروید. جایی که محتوای سایت متعلق به زمان حال باشد و صدای پچ پچ مشتریان در قالب شبکه های اجتماعی به گوش برسد. در دنیای اینترنت، کمتر از 5 ثانیه فرصت داریم تا توجه مشتری را جلب کنیم و تصویر خوبی از کسب و کارمان بسازیم. در غیر اینصورت برداشت بد مشتری باعث میشود او به سراغ گزینه بعدی برود، حتی قبل از اینکه سایت ما کاملا لود شود!


اینترنت میتواند برای صاحبان صنایع، ابزار بسیار قدرتمندی برای بازاریابی و بازارسازی باشد. توانایی دستیابی به میلیون ها نفر از مشتریان بالقوه با طراحی یک کمپین ساده اما کارآمد اینترنتی، هر کسی را به وجد می آورد. اما سوال این است که: صدای شما قرار است چطور به گوش مشتری برسد آن هم وقتی که هزاران رقیب در حال فریاد زدن (تبلیغ) هستند؟ مانند هر برنامه تبلیغاتی دیگری، روشی برای جلب توجه مشتریان از طریق کمپین های اینترتی وجود دارد، اما استفاده از حداکثر قدرت شبکه جهانی وب به تلاشی بیشتر از آنچه اقلب مردم می اندیشند نیاز دارد.
-    مواردی که باید قبل از خلق کمپین تبلیغات اینترنتی بدانیم:
قبل از شروع هرگونه فعالیت تبلیغاتی، نیاز داریم تا زمانی را صرف تعریف "خط مشی برند" مان بکنیم. لطفا دست از مطالعه ادامه مطلب نکشید، نیازی نیست به تحقیق در این زمینه بپردازید. کافیست به این سوال پاسخ دهید که برند شما چه ویژگی بارز و منحصر به فردی دارد که افراد را به یاد شما بیاندازد؟ و از آن مهمتر اینکه شما دوست دارید مشتری با دیدن چه تصویر یا عبارتی شما را به یاد بیاورد؟ خلاصه اینکه کسب و کار شما به یک برند نیاز داردتا شرکت شما را به منابع تبلیغاتی تان پیوند دهد. ممکن است این امر از طریق یک لوگو، تم رنگی یا یک ایده خاص صورت گیرد.

 


1.    نام تجاری و تصویر کسب و کارتان را توسعه دهید.
کسب کار شما شاد و رنگارنگ است یا جدی و اتو کشیده؟ سنتی و قابل اطمینانید یا مدرن و مکانیزه؟ منظور از تعریف نام تجاری و تصویر کسب کار، ایده ایست که شما را آنگونه که میخواهید در ذهن مشتریانتان تصویر کند. استفاده از ایده های ناب و دست اول و ترکیب آن با نام تجاری و لوگوی شما شروع بسیار خوبی است. در واقع از خط مشی برند استفاده میکنیم تا کانالهای مختلف تبلیغاتی مان را به هم پیوند دهیم که شامل: طراحی وب سایت، تبلیغات آنلاین و سایر تکنیکها و ابزار میشود. یک تصویر منحصر به فرد از شما که توسط ایده ای خوب به ذهن مشتری منتفل شود، برگ برنده شما در مبارزات تبلیغاتی خواهد بود.

 


2.    اهداف خود را از راه اندازی کمپین مشخص کنید.
وقتی که یک برند ایجاد میکنید و تصویر روشنی از ویژگی های آن در سر دارید، زمان آن میرسد که بدانید با چه نیتی وارد کمپین میشود؟ به دنبال معرفی و فروش محصول یا خدمتی جدید هستید یا فقط قصد دارید آگاهی عمومی را نسبت به شرکت و برندتان ارتقا دهید؟ آیا روز مهمی نزدیک است که باید مشتریان از آن با خبر باشند؟ شناسایی اهداف کمپین کمک میکند تا تمرکز بسیار زیادی روی موضوعی که برایمان مهم است داشته باشیم. مقداری  زمان صرف کنید و در مورد مهمترین اهدافتان از راه اندازی کمپین تصمیم بگیرید تا تلاشهایتان منجر به موفقیت گردد.

 

3.    از رقبا غافل نشوید.
شاید مطالعه رفتار رقبا کمی وقت گیر باشد و فکر کنید ممکن است شما را ازرقابت عقب بیاندازد، اما این دقیقا کاری است که باید پیش از شروع کمپین انجام دهید. اگر مطمئن نیستید که رقبای شما دقیقا چه کسانی هستند، یک جستجوی ساده اینترنتی در مورد کسب و کارهای مشابه، شما را آگاه میکند. حتی اگر شرکتی هست که درمنطقه جغرافیایی شما نیست میتوانید بفهمید که از چه روش هایی برای تبلیغ استفاده میکند؟ آیا تبلیغات آنلاین آن شرکت اثر بخش بوده؟ از چه شیوه هایی برای تبلیغات استفاده کرده؟ آیا در جنگ تبلیغات رسانه ای پیروزی خاصی کسب کرده؟یا نمونه بارزی از ندانم کاری تبلیغاتی است؟ وقتی میخواهید وارد کارزار تبلیغات شوید این ضرب المثل را فراموش نکنید: "دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیکتر." حتی یک لحظه چشم از رقبا بر ندارید!


4.    بازار هدفتان را شناسایی کنید.
بعد از مطالعه رقبا، سعی کنید تا اطلاعات مفیدی در مورد بازار هدفتان کسب کنید. لازم است بدانید بازار هدف تان کجاست و شامل چه افرادی میشود؟ چگونه میشود بهترین مشتریان را جذب کرد؟ مشتریان من دوست دارند با من چگونه در ارتباط باشند؟ مسلماً وقتی بازار هدف شما افراد بالای 40 سال باشند کمپین شما المانهای متفاوتی خواهد داشت نسبت به زمانی که افراد زیر 25 سال را هدف گرفته باشید. شناخت بازار هنگامی که در حال انتخاب متریال تبلیغاتی هستید بسیار مهم است.

 


-    جمع بندی:
بعد از تعریف خط مشی برند، مشخص شدن اهداف از راه اندازی کمپین، شناخت رقبا و بررسی بازار، زمان آن فرا رسیده تا با انتخاب استراتژی درست به سمت تیک زدن اهدافتان قدم بردارید. باید با انتخاب ابزار و شیوه مناسب، از حداکثر توان اهرمی مثل اینترنت برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. یکی از راه های طراحی کمپین تبلیغاتی اثر بخش، الهام گرفتن از ایده های اجراشده و موثر توسط رقبا است که البته باید با چاشنی خلاقیت و شخصی سازی از سمت شما همراه باشد. در جریان باشید که بدون انجام مراحلی که گفته شد، شما نمیتوانید در مبارزه علیه رقیبان تا دندان مسلح تان پیروز شوید. فکر میکنید از کجا باید شروع کرد؟

منبع: http://www.entrepreneurial-insights.com

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► اولین شغل مسی در کودکی (+عکس)
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز، 15 شهریور 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر