میانگین حقوق در آموزش‌وپرورش چقدر است؟

سه شنبه ، 18 شهریور 1393 ، 13:00

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای یک میلیون شاغل در آموزش و پرورش، میانگین حقوق یک میلیون و 500 هزار تومان است.

سید محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «هم‌اکنون حداقل و حداکثر حقوق در آموزش و پرورش چقدر است؟»، اظهار داشت: میانگین حقوق در آموزش و پرورش حدود یک میلیون 500 هزار تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که «این رقم بین رؤسا، مدیران و معلمان یکسان است؟»، افزود: برای یک میلیون شاغل در آموزش و پرورش، میانگین حقوق یک میلیون و 500 هزار تومان است.

بطحایی در واکنش به این موضوع که «آیا این رقم حقوق راضی کننده است؟»، خاطرنشان کرد: این عدد خیلی خیلی کم است و بالاخره در این شرایط اقتصادی همه زندگی می‌کنیم و واقعاً این مبلغ، مبلغی نیست که یک معلم بتواند با فراغ بال و بدون دغدغه به کار اصلی که معلمی است، بپردازد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس قانون نظام پرداخت هماهنگ کشوری خصوصاً در آموزش و پرورش، سایر پرداختی نداریم، اما در دستگاه‌های دیگر «رفاهی»، «هزینه غذا» و «ایاب و ذهاب» پرداخت می‌کنند اما برای معلمان فقط حقوق است.

به گزارش فارس، بطحایی تصریح کرد: در حقیقت انحراف معیار از میانگین حقوق زیاد نیست؛ وقتی می‌گوییم میانگین یک میلیون و 500 هزار تومان است، بالا و پایین آن زیاد نیست و ممکن است یک میلیون و 200 هزار تومان پایین آن و از طرفی هم یک میلیون 700 هزار تومان بالای آن باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► زنگ خطر بیکاری بزرگ به صدا درآمد
هر ۱۲ ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبر می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر