قیمت طلا در بازار جهانی صعود کرد

دوشنبه ، 22 دی 1393 ، 11:19

بانکی دات آی آر: طلا در بازار جهانی با این احتمال که بانک مرکزی آمریکا به سرعت اقدام به افزایش نرخ‌های بهره نخواهد کرد و ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز گرانبها را تقویت کرد، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور با 0.4 درصد افزایش به 1228 دلار رسید و تا اواسط روز به وقت محلی 1225 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حداکثر یک درصد رشد کرد و به 1228 دلار رسید.

طلا روز جمعه 1.2 درصد افزایش قیمت داشت و رشد هفتگی این فلز به 2.5 درصد رسید که بزرگترین رشد هفتگی از ژوئن سال 2014 بود.

ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، بیشترین افزایش را از ژوییه به این طرف داشت.

شاخص دلار بلومبرگ که پنج شنبه گذشته به رکورد بالایی رسیده بود، برای دومین روز کاهش یافت.

طلا سال گذشته با انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا که تقاضا برای این فلز زرد را ضعیف کرد، برای دومین سال متوالی کاهش یافت. افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا ضربه می‌زند.

طلا به یورو در آستانه برگزاری انتخابات در یونان و بحران سیاسی در این کشور که بحران بدهی دولتی منطقه یورو در سال 2009 را بوجود آورد، به بالاترین سطح از سپتامبر سال 2013 تاکنون صعود کرد.

به گفته تحلیلگران، طلا در هفته جاری با افزایش ریسک گریزی در اروپا که حاصل نگرانی‌های جدید در یونان است، پشتیبانی می‌شود در حالیکه خرید فیزیکی طلا در آسیا هم با در پیش بودن سال نوی چینی شاهد تقاضای قوی است.


در بازار فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 16.5572 دلار رسید. هر اونس پلاتین 1233 دلار معامله شد و قیمت هر اونس پالادیم با 0.1 درصد کاهش، 801 دلار بود.

► روند کاهشی قیمت نفت ادامه دارد
تاکید پورمختار بر اعلام اسامی مفسدان اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر