پایان دعوای حقوقی مایکروسافت و سامسونگ

سه شنبه ، 21 بهمن 1393 ، 09:57

بانکی دات آی آر:‌‌ مایکروسافت و سامسونگ در اطلاعیه مشترکی اعلام کرده‌اند که به دعوای حقوقی اخیر خود پیرامون حق استفاده از پتنت ها پایان داده‌اند.
به گزارش دیجی کالا، در ماه آگوست سال گذشته مایکروسافت با به راه انداختن یک شکایت حقوقی سامسونگ را به دادگاه کشاند. علت شکایت: حق امتیاز پتنت. سامسونگ برای سالهاست که به ازای فروش هر محصول خود، مبلغی را به عنوان حق استفاده از پتنت به مایکروسافت پرداخت می‌کند.

بعدها در جریان این دعوای حقوقی مشخص شد که مایکروسافت تنها در سال 2013 توانسته درآمدی 1 میلیارد دلاری از سامسونگ به دست بیاورد.

سامسونگ در سال 2011 و قبل از تسلط بر بازار گوشی‌های اندرویدی دو قرارداد را با مایکروسافت به امضا رساند: قرارداد استفاده از پتنت های یکدیگر و قراردادی جهت همکاری بیزینسی.
از آن زمان تاکنون، سامسونگ به دنبال راهی به منظور توقف پرداخت هزینه‌های مربوط به استفاده از پتنت ها بوده است. تصمیم مایکروسافت جهت خرید نوکیا بهترین بهانه برای غول کره ای بود تا از پرداخت این هزینه‌ها سر باز زند.

هنوز از شرایط این قرارداد اطلاعی در دست نیست، اما هر دو کمپانی در یک اطلاعیه مشترک اعلام کرده‌اند که به دعوای حقوقی خود در این زمینه پایان داده‌اند. در این اطلاعیه آمده است: «خرسندیم که اعلام کنیم مایکروسافت و سامسونگ به دعوای حقوقی خود در دادگاه آمریکا پایان داده‌اند.»

هر دو کمپانی توافق کرده‌اند که مبانی قرارداد جدید محرمانه باقی بماند، بدین معنا که شاید هیچ گاه مشخص نشود که سامسونگ چگونه به پرداخت حق امتیازات مایکروسافت ادامه خواهد داد.

► صندوق مهر امام رضا(ع) تغییرنام داد
جریمه سنگین کوالکام در چین ◄

مطالب مرتبط
بنر