انتشار پیش‌نمایش ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند

شنبه ، 25 بهمن 1393 ، 09:42

بانکی دات آی آر: مایکروسافت طبق وعده ای که داده بود، نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند را امروز منتشر کرد.
به گزارش دیجی کالا،‌ طبق قولی که داده شده بود، مایکروسافت امروز نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند را منتشر کرد. پس اگر سخت افزار مناسب را دارید و وجود مشکلات و سختی باگ‌های مختلف در این نسخه را به جان می‌خرید، می‌توانید همین حالا آن را برای گوشی همراه خود دانلود کنید.


تصویری از گوشی مجهز به ویندوز 10 پیش نمایش

 

 

به خاطر داشته باشید که در قدم اول باید اپلیکیشن Windows Insider را دانلود کنید تا مایکروسافت به شما اجازه دسترسی و دریافت آپدیت ویندوز 10 را بدهد. در صورت تمایل می‌توانید برای مشاهده ویدیوی آموزش نصب ویندوز 10 برای گوشی‌های خود به این لینک مراجعه کنید. (نکته: ویدیو به زبان انگلیسی است.)

همانطور که شایعه شده بود، دستگاه‌های بسیار کمی در این مرحله نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 برای اسمارت‌فون ها و تبلت های کوچک را دریافت می‌کنند؛ اتفاقی که برای تعداد بسیاری از کاربران ویندوزفون ناامیدکننده خواهد بود. طبق اعلام مایکروسافت گوشی‌هایی که می‌توانند در این مرحله ویندوز 10 پیش‌نمایش را دریافت کنند، شامل این موارد می‌شود: لومیاهای 630، 635، 636، 638، 730 و 830.

جالب است که روز گذشته از گوشی‌های بالارده لومیا 930، 1020 و 1520 به عنوان نخستین دستگاه‌های دریافت کننده این آپدیت یاد شده بود. بنابراین گوشی‌های بالارده مایکروسافت باید همچنان در انتظار انتشار این آپدیت باقی بمانند.

مایکروسافت مهم‌ترین تغییرات اعمال‌شده در نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 برای گوشی‌ها را در چهار مورد خلاصه کرده است: تصویر پس‌زمینه با سایز کامل، تنظیمات سریع (Quick Action) بیشتر در اکشن سنتر، نوتیفیکیشن های تعاملی، بهبود چشمگیر قابلیت تبدیل صوت به متن، برنامه مدیریت تصاویر قدرتمندتر.

همچنین تأکید ویژه ای بر روی برنامه‌های یونیورسال مایکروسافت وجود دارد. برنامه‌های یونیورسال با تمامی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 شامل گوشی‌ها، تبلت ها و کامپیوترهای شخصی سازگاری دارند و در هر دستگاه با توجه به سایز دستگاه و نیازهای کاربر، تغییراتی در چینش و عملکرد برنامه اعمال می‌شود. این قابلیت استثنایی می‌تواند کار برنامه نویسی برنامه‌ها برای ویندوز 10 را بسیار آسان کند، چون برنامه نویس کافی است در هنگام نوشتن برنامه تغییرات کوچکی را برای هر دستگاه اعمال کند.

همانند تمامی برنامه‌های پیش‌نمایش، به دلیل وجود باگ‌ها و خطاها در نصب این سیستم عامل نیز احتیاط لازم را به خرج دهید و به یاد داشته باشید که این نسخه تنها برای تست و نه استفاده طولانی مدت انتشار یافته است.

اگر پس از نصب ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند، می‌خواهید آن را حذف کنید و به سیستم عامل قبلی خود بازگردید، مایکروسافت ابزاری با نام Windows Phone Recovery Tool را بدین منظور منتشر کرده که می‌توانید از این لینک دانلود کنید. تصاویر زیر نیز نحوه استفاده از آن را شرح داده است.

► پس از مرگ مایلید چه کسی فیس‌بوک شما را مدیریت کند؟
اپل رده‌ی سنی تعیین می‌کند ◄

مطالب مرتبط
بنر