پس از مرگ مایلید چه کسی فیس‌بوک شما را مدیریت کند؟

شنبه ، 25 بهمن 1393 ، 10:11

بانکی دات آی آر: فیس بوک تنظیمات جدیدی را در برای کاربران خود فعال کرده که میتوانند مشخص کنند پس از مرگ چه کسی و با چه سطح دسترسی اکانت آنها را مدیریت کند.
به گزارش دیجی کالا، شاید نتوانید دوستان فیس بوکی خود را پس از مرگ همراه خود داشته باشید، اما همچنان قادر خواهید بود که از کامنت های توهین آمیز آنها و دیگر افراد در صفحه‌تان جلوگیری کنید و در عین حال یاد خود را نیز زنده نگه دارید.

فیس بوک اعلام کرد که کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند برای ادامه فعالیت صفحه خود پس از مرگ، یک فرد جایگزین معرفی کنند. به گفته وال استریت ژورنال، تعدادی گزینه به منظور انتخاب یک قیم دیجیتالی برای کاربران و به عنوان زنده‌نگه‌داشتن صفحه و یا اعلام حذف صفحه پس از مرگ آن‌ها برای کاربران فیس بوک فعال خواهد شد.

 

در حال حاضر اگر فیس بوک متوجه مرگ کاربران خود شود، اجازه درج هیچگونه مطلب دیگری را در صفحه آنها نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، این گزینه‌ها از امروز برای کاربران آمریکایی فعال می‌شود و کاربران دیگر نقاط دنیا نیز به مرور به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

اما هدف از ایجاد یک قیم دیجیتالی چیست؟ این فرد قادر خواهد بود صفحه شما را به عنوان زنده‌نگه‌داشتن یاد شما و یا در حالتی واقعی‌تر، در قالب "یک مقبره دیجیتالی" مدیریت کند. این کاربر می‌تواند پست‌هایی در بالای صفحه فرد درگذشته بنویسد، تصویر پروفایل وی را تغییر دهد و یا حتی از طرف فرد مرحوم درخواست‌های دوستی را جواب دهد.

این گزینه‌ها اختیاری و قابل تنظیم است. اگر شما هیچ کاری نیز انجام ندهید، فیس بوک طبق رسم گذشته خود صفحه شما را پس از مرگز فریز می‌کند.

قیم و نماینده یک فرد بودن، به معنای ورود (Login) به حساب متوفی نیست. کارهایی هستند که قیم نمی‌تواند انجام دهد. کارهایی چون ویرایش مطالب گذشته فرد درگذشته و ویرایش اطلاعاتی که دوستان وی در صفحه نوشته‌اند، برای فرد وصی ممکن نیست. این کاربر همچنین نمی‌تواند تصمیم به حذف اکانت کاربر مرحوم بگیرد. (مگر اینکه فرد درگذشته این اجازه را قبل از مرگ صادر کرده باشد.)

چنین سختگیری‌هایی ممکن است باعث ناراحتی کاربر وصی شود، اما یکی از سخنگویان فیس بوک می‌گوید ما در مورد این گزینه‌ها بسیار فکر کرده‌ایم و در نهایت برای مرحله ابتدایی این محدودیت‌ها را اعمال خواهیم کرد.

برای انتخاب قیم دیجیتالی خود می‌توانید به بخش Setting و سپس Security و در نهایت بخش Legacy Contact در انتهای صفحه بروید. در اپلیکیشن و نسخه وب این مسیر مشابه خواهد بود. در این بخش می‌توانید یکی از دوستان خود را به عنوان Legacy Contact خود برگزینید. باید توجه داشت که این فرد باید در شبکه اجتماعی شما باشد. در آنجا نیز امکانات مختلفی برای دسترسی‌های فرد قیم قرار داده شده است.

► ممنوعیت دریافت چک‌های بالای 10 میلیون تومان یک بانک
انتشار پیش‌نمایش ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند ◄

مطالب مرتبط
بنر