«پبل تایم» معرفی شد

پنجشنبه ، 7 اسفند 1393 ، 10:11

بانکی دات آی آر: شرکت پبل امروز از جدیدترین نسل ساعت‌های هوشمند و محبوب خود با نام «پبل تایم» رونمایی کرد.
شرکت «پبل» (Pebble) مدتی قبل خبر داده بود که در سال جدید میلاید سخت افزارها و نرم افزارهای جدیدی معرفی می‌کند. هفته گذشته و پس از قرادادن یک تایمر در وبسایت این شرکت، همگی از معرفی محصول جدیدی توسط این کمپانی خبر می‌داند.

 



به گزارش دیجی کالا، پبل امروز بالاخره از محصول جدید خود با نام «پبل تایم» (Pebble Time) رونمایی کرد. تایم سومین نسل از ساعت‌های این شرکت پس از معرفی «پبل استیل» در سال گذشته میلادی است.

پبل تایم دارای یک طراحی کاملا جدید همراه با یک صفحه نمایش الکترونیکی (e-Paper) رنگی است که برای نخستین بار در یک ساعت پبل به کار می‌رود (مدل های قبلی سیاه و سفید بودند). در این ساعت یک میکروفون نیز گنجانده شده که می‌توان از آن برای پاسخ به پیام‌های دریافتی و یا ضبط یادداشت‌های صوتی استفاده کرد.

اما جالب است که پبل این بار در اقدامی جالب و به یاد نخستین محصول خود، این ساعت را هم به شکل انحصاری در وبسایت جمع آوری کمک مالی کیک‌استارتر قرار داده است. پبل نخستین ساعت محبوب خود را در سال 2012 و در همین وبسایت برای جذب کمک‌های مالی قرار داده بود و با رکورد 10 میلیون دلار همچنان در رتبه نخست این کمپانی قرار دارد.

کسانی که در مرحله نخست از این ساعت پشتیبانی کرده‌اند، می‌توانند تایم را با مبلغ 159 دلار دریافت کنند و بقیه پشتیبانان هم با قیمت 179 دلار این ساعت را تحویل خواهند گرفت. پبل تایم در نهایت با قیمت 199 دلار در ماه می و در سه رنگ سفید، مشکل و قرمز به بازار خواهد آمد.

تایم 20 درصد از ساعت پیشین باریک‌تر است و با انحنایی که دارد به شکل آسان‌تری بر روی دست جای می‌گیرد. صفحه نمایش آن با گوریلا گلس پوشانده شده و دارای قابی از جنس استیل ضدزنگ است.

صفحه نمایش 64 رنگی تایم، این ساعت را از دیگر ساعت‌های مدرن و تمام رنگی بازار جدا می‌کند و بهره گیری از کاغذ الکترونیکی باعث شده که مشاهده آن حتی در نور مستقیم آفتاب نیز میسر شود. صفحه نمایش این ساعت همیشه روشن خواهد بود؛ با این وجود پبل عمر این ساعت را هفت روز اعلام کرده است.

پبل همچنین در ورژن جدید یک «پورت هوشمند دستگاه‌های جانبی» تعبیه کرده که به تولیدکنندگان دستگاه‌های متفرقه (Third Party)، سنسورهای مختلف و بند ساعت اجازه اتصال مستقیم محصولاتشان به تایم را می‌دهد.

قابلیت کنترل صوتی این ساعت شاید به قدرتمندی و توانایی اندروید ویر و اپل واچ نباشد، اما قادر است که در این مرحله پیام‌های صوتی شما را ارسال کند و یا به ضبط آن‌ها در قالب یادداشت بپردازد. تایم ضدآب هم هست؛ بنابراین مقاومت از آن در شرایط مرطوب فوق العاده خواهد بود.

ساعت جدید از پلتفرم نرم افزاری جدیدی بهره می‌برد که بر پایه رابط کاربری تایم ‌لاین پیوسته (Continuous Timeline) تولید شده است. پبل در این مرحله با Weather Channel، Jawbone، ESPN، Evernote و Pandora برای تولید اپلیکیشن و ارسال اطلاعات در تایم همکاری خواهد داشت.

تصمیم پبل بر ارائه تایم در کیک‌استارتر با توجه به دارا بودن 130 کارمند، فروش یک میلیون عددی این ساعت‌ها و جمع آوری سرمایه گذاری 26 میلیون دلاری جالب به نظر می‌رسد. پبل این ساعت را در کیک‌استارتر برای جمع آوری کمک مالی معرفی نکرده و به نظر قصد دارد تا پیش از آغاز فروش ساعت اپل واچ، توجهات پیرامون تایم را با ایجاد یک کمپین افزایش دهد.

پبل اعلام کرده که در هفته‌های آینده و در ادامه روند کمپین، اطلاعیه‌های جدیدی منتشر می‌کند. در هنگام نگارش این مطلب، پبل تایم توانسته 38 هزار و 630 پشتیبان را ثبت‌نام کند و مبلغ کمک‌های مالی را به رقم رؤیایی هشت میلیون و دویست هزار دلار برساند.

کیک استارتر اعلام کرده که پبل تایم رکورد پرسرعت‌ترین جذب کمک مالی را در این وبسایت به خود اختصاص داده است.

► توضیح بانک مرکزی درباره وام 6500 میلیاردی
محکومیت اپل به پرداخت خسارت ◄

مطالب مرتبط
بنر