عمر ساعت هوشمند اپل

سه شنبه ، 19 اسفند 1393 ، 10:13

بانکی دات آی آٰر: ساعت هوشمند اپل چه میزان عمر خواهد کرد؟ سوالی که هر منتظر این ساعت هوشمند از خود می‌پرسید. امروز جواب این سوال تا حد زیادی مشخص شد.
به گزارش دیجی کالا، احتمالا جدا از بحث قیمت، "طول عمر" بزرگ‌ترین ابهام در مورد ساعت هوشمند اپل بود. حالا بالاخره جواب این سؤال را پیدا کردیم. اپل رسما اعلام کرد که ساعت هوشمندش برای یک استفاده معمولی عمری 18 ساعته خواهد داشت.

 

تیم کوک گفت که این زمان برای "بیشتر مردم" کافی خواهد بود. اما اپل باز هم از جهاتی جواب کاملی ارائه نکرد و به عنوان مثال مشخص نکرد که اپل واچ تحت استفاده سنگین چه میزان عمر خواهد داشت.

گزارش‌های اوایل سال جاری حکایت از عمر یکسان این ساعت با دیگر ساعت‌های اندرویدی داشتند و از عمر بین 2.5 تا 4 ساعته آن در استفاده‌های سنگین خبر می‌دادند. اما از آنجا که بیشتر مردم چنین استفاده ای از ساعت‌های هوشمند ندارند، اپل امیدوار بود که بتواند عمری یک روزه را برای کاربران تأمین کند.

مشکل عمر باتری زمان زیادی از اپل را به خود اختصاص داد و پس از معرفی در سپتامبر گذشته، اپل راه‌های مختلفی را برای افزایش عمر باتری انجام داد. به عنوان مثال اخیرا مشخص شده که اپل از توسعه دهندگان خواسته که برنامه‌هایشان را به گونه ای تولید کنند که هر بار استفاده از آن تنها 10 ثانیه به طول بینجامد.

زمانی 18 ساعته برای یک ساعت هوشمند بسیار خوب به نظر می‌رسد. به هر صورت مشکل باتری امروز نه تنها دامن اپل که تمام صنعت گجت های پوشیدنی را گرفته و به نظر می‌رسد فعلا راه حل قابل توجهی برای آن وجود ندارد.

به روز رسانی:
مدتی بعد از اتمام مراسم، اپل جزئیات کامل‌تری از عمر باتری اپل واچ منتشر کرد. قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، لازم است ذکر کنیم که تمامی تست‌های انجام شده توسط اپل بر روی مدل 38 میلی‌متری انجام شده است. با توجه به اندازه بزرگ مدل 42 میلی‌متری کاربران می‌توانند طول عمر بیشتری را انتظار داشته باشند.

همانطور که در مراسم نیز اشاره شد، طول عمر اپل واچ 18 ساعته خواهد بود. این عمر بر اساس چنین الگویی تعیین شده است: 90 بار چک‌کردن زمان، 90 نوتیفیکیشن، 45 دقیقه استفاده از اپلیکیشن ها و 30 دقیقه تمرینات ورزشی به همراه پخش موسیقی از اپل واچ به وسیله بلوتوث (متصل به آیفون).

اگر با استفاده از اپل واچ به مکالمه بپردازید، طول عمری 3 ساعته خواهید داشت. پخش موسیقی به وسیله بلوتوث و جفت‌شده با آیفون عمری 6.5 ساعته می‌دهد؛ البته پخش موسیقی بدون آیفون و تنها از طریق ساعت نیز امکان پذیر است، اما اپل میزان عمر باتری در این شرایط را اعلام نکرده است. استفاده از اپل به عنوان یک گجت کنترل‌کننده سلامت نیز می‌تواند عمری 7 ساعته برای شما داشته باشد. اپل می‌گوید که چنین زمانی به هنگام یک جلسه سنگین ورزشی و با روشن‌بودن سنسور ثبت ضربان قلب نصیب شما خواهد شد.

اپل اطلاعاتی در مورد استفاده نرمال از اپل واچ نیز منتشر کرده است. اگر در طول هر ساعت 5 بار و هر بار به طول 4 ثانیه با اپل واچ زمان را مشاهده کنید، به عمری 48 ساعته دست پیدا خواهید کرد. اگر عمر باتری بسیار کم شود، اپل واچ به شکل اتوماتیک به حالت مخصوص ذخیره انرژی منتقل خواهد شد. در این حالت تا 72 ساعت دیگر می‌توانید از این ساعت استفاده کنید. رکوردی بی‌نظیر که قطعا نیازمند تست‌های بیشتر از سوی منتقدین است.

► اعلام قیمت انواع مختلف اپل واچ
«هواپیمایی که هوا را آلوده نمی‌کند» به دور دنیاسفر می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر