ویژگی‌های پرچم دار بعدی سامسونگ

يكشنبه ، 9 فروردين 1394 ، 10:10

بانکی دات آی آر: چند سالی هست که صحبت از گوشی‌های تلفن همراه تاشو و انعطاف‌پذیر با صفحه‌نمایش شفاف می‌شود و حتا چندین مدل مفهومی و اولیه هم از شرکت‌های مختلف دیدیم ولی هنوز هیچ محصول کاربردی و قابل عرضه‌‌ای وارد بازار نشده است. حتا گوشی‌های خمیده نیز به معنای واقعی خمیده نیستند و فقط در لبه‌ها کمی انحناء پیدا کردند و استفاده محدودی به همراه دارند. اما سایت Business Korea گزارش‌هایی را منتشر کرده است که خبر از عرضه رسمی اولین گوشی تاشو و انعطاف‌پذیر با صفحه‌نمایش شفاف در سال ۲۰۱۶ می‌دهد؛ آن هم توسط شرکت سامسونگ. این سایت می‌گوید سامسونگ با عرضه Galaxy S6 Edge شروع به قدم گذاردن در این راه کرده و گوشی بعدی‌اش کاملاً تاشو با صفحه‌نمایش شفاف است.

به گزارش یک پزشک، یکی از مقامات گزارش یک پزشک، Samsung Display به این سایت کره‌ای گفته است شاید گوشی‌های تاشو بسیار آینده‌نگرانه و دور به نظر برسند اما اکنون زمان خوبی برای تلاش و آماده کردن ذهن‌ها است. وی که نامش در این گزارش ذکر نشده است می‌گوید: «صنعت تلفن همراه معتقد است که تجاری‌سازی گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۱۶ امکان‌پذیر است.» حدس‌ها از این حکایت دارند که گوشی پرچم‌دار بعدی سامسونگ، Galaxy S7 مجهز به یک صفحه‌نمایش کاملاً تاشو و شفاف خواهد بود. البته، این وعده لزوماً به معنای این نیست که در سال ۲۰۱۶ یک گوشی تاشو جمع‌وجور حرفه‌ای در جیب شما قرار می‌گیرد. حتا با وجود اینکه فرض کنیم تا آن سال صفحه‌نمایش‌های خمیده و تاشو بدون اینکه شکسته شوند در دسترس باشند اما اجزای دیگر یک اسمارت‌فون مانند پردازنده، باتری و دوربین ممکن است انعطاف‌پذیر نباشند.

سامسونگ سال گذشته گفته بود که یک گوشی تاشو در سال ۲۰۱۵ روانه بازار می‌کند. بسیاری از کارشناسان تصور می‌کنند اشاره سامسونگ به گوشی Galaxy Note Edge یا Galaxy S6 Edge بوده است اما این گوشی‌ها واقعاً تاشو نیستند و فقط پنل صفحه‌نمایش در لبه‌ها خمیده است. به همین دلیل، برخی دیگر از کارشناسان منتظرند تا گوشی تاشو واقعی سامسونگ را اواخر این سال یا شاید هم در نمایشگاه CES 2016 ببینند. از سوی دیگر، ممکن است همه‌ی این حرف‌ها و وعده‌ها جنبه تجاری و بازاریابی و به هم ریختن ذهنیت و برنامه‌های شرکت‌های رقیب را هدف قرار داده باشد و تا مشاهده یک گوشی تاشو کاربردی در بازار سال‌های زیادی باقی مانده باشد.

سایت Business Korea در گزارش خودش به صفحه‌نمایش شفاف ال‌جی نیز اشاره کرده که به صورت اولیه و مفهومی در چندین تلویزیون تجاری استفاده شده است. این فناوری در آینده می‌تواند روی صفحه‌نمایش خودرو، یخچال و بسیاری دیگر از تجهیزات بنشیند. یک مقام رسمی شرکت ال‌جی می‌گوید توسعه این فناوری صفحه‌نمایش که بتواند یک فضای مجازی روی شیشه ایجاد کند، تکامل یافته است و نمونه‌های اولیه آن در دسترس است اما تا تجاری‌سازی آن و استفاده روی محصولات مختلف زمان خواهد برد. تولید انبوه و مباحث پشتیبانی و سرویس‌دهی به این تجهیزات نیاز به مطالعه بیشتر دارند.

صرف‌نظر از اینکه این خبرها چقدر صحت دارند و چه زمانی شاهد اولین گوشی تلفن همراه تاشو یا صفحه‌نمایش کاملاً شفاف خواهیم بود؛ تحوه تعامل ما با این دستگاه‌ها در آینده را تغییر می‌دهند و این می‌تواند لذت‌بخش باشد. صفحه‌نمایش‌های تاشو و شفاف می‌توانند دنیای اطراف‌مان را متحول کنند و فضایی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب‌تر بسازند. تصور کنید امکان به‌کارگیری صفحه‌نمایش‌های تاشو در کتاب‌‌خوان‌های الکترونیکی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها وجود داشته باشد و جایگزین روزنامه‌ها و نشریات شوند. در آن صورت مفهوم کامپیوترهای شخصی قابل حمل بسیار کوچک و کتاب‌های الکترونیکی واقعی تحقق خواهد یافت.

► شناسایی ایمیل‌های تحت ردگیری قبل از باز شدن
تبلت خودتان را بسازید ◄

مطالب مرتبط
بنر