شناسایی ایمیل‌های تحت ردگیری قبل از باز شدن

يكشنبه ، 9 فروردين 1394 ، 10:54

بانکی دات آی آر: ممکن است اطلاع نداشته باشید که ابزارهایی برای ردگیری ایمیل‌هایی که باز می‌کنید، وجود دارد. این ابزارها به ارسال‌کننده ایمیل گزارش می‌دهند که شما چه زمانی و در چه موقعیت جغرافیایی و با چه آدرس IP ایمیل مورد نظر را باز کرده و روی چه محتوایی کلیک کردید. این ابزارها به بازاریاب‌ها یا سازمان‌های جمع‌آوری‌کننده اطلاعات کاربران خدمت قابل توجهی می‌کنند. ممکن است برای شما اهمیتی نداشته باشد که چه کسانی از باز کردن یک ایمیل توسط شما مطلع می‌شوند ولی اگر دوست ندارید هر حرکت شما در سرویسی مانند جی‌میل، ردگیری شود؛ افزوه تازه منتشر شده Ugly Email بسیار به کارتان می‌آید.

به گزارش یک پزشک، این افزوده که روی سرویس جی‌میل کار می‌کند و تا کنون برای مرورگر کروم ارائه شده است، ایمیل‌هایی که مورد ردگیری هستند را گزارش می‌دهد. مزیت این افزونه مشخص کردن وضعیت ایمیل‌ها قبل از باز کردن آن‌ها است. این‌طوری شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این ایمیل را باز کنید یا خیر. وقتی Ugly Email نصب می‌شود، در Inbox و نوار نمایش هر ایمیل، یک علامت چشم کوچک نمایش داده می‌شود که مشخص می‌کند این ایمیل توسط ابزارهایی مانند Bananatag، Streak یا Yesware ردگیری می‌شود یا خیر.


نصب این افزونه ساده است. در مرورگر کروم، روی این لینک کلیک و بعد Add to Chrome را کلیک کنید. سپس این افزونه به طور خودکار پیکربندی و با جی‌میل شما هماهنگ می‌شود. هر ایمیل تازه‌ای که وارد Inbox حساب کاربری جی‌میل شما شود، ابتدا توسط این افزونه مورد بررسی قرار می‌گیرد و شما قبل از باز کردن ایمیل می‌توانید وضعیت ردگیری را ببینید. باز کردن ایمیل‌هایی که ردگیری می‌شوند و گزارش شما را به سرورهایی خاص ارسال می‌کنند، تهدید یا خطر بالایی ندارد و شاید تا کنون هزاران ایمیل این‌طوری را باز کردید اما حداقل از این پس می‌دانید که گزارش باز شدن ایمیل توسط شما و کلیک‌هایتان ارسال می‌شود و تحت تعقیب هستید.

► نگاهی به عملکرد وزارت ICT در سال گذشته
ویژگی‌های پرچم دار بعدی سامسونگ ◄

مطالب مرتبط
بنر