تبدیل بستر ناخن به یک صفحه لمسی

يكشنبه ، 30 فروردين 1394 ، 08:08

بانکی دات آی آر: خیلی وقت‌ها، مثلا وقتی در یک همانی یا جلسه رسمی هستید، بیرون آوردن گوشی، کاری غیرمؤدبانه محسوب می‌شود، اما چه می‌شود اگر بتوانید با یک عمل نامحسوس اپلیکیشن خاصی را فعال کنید با پیامی را به شخص مورد نظر بفرستید؟

به گزارش یک پزشک، به تازگی در آزمایشگاه‌های MIT پروژه‌ای شروع شده که به آن نام NailO را داده‌اند و هدف از آن است که با چسباندن یک قطعه الکتریکی خیلی کوچک روی بستر ناخن، بستر ناخن به یک صفحه لمسی یا ترک‌پد مینیاتوری تبدیل شود.

این طوری کاربر می‌تواند بدون جلب نظر و خیلی راحت، با یکی از انگشتانش، مثلا انگشت اشاره همان دست روی انشگت شست بکشد و کارهای مورد نظر را انجام دهد.

ساختن NailO کار ساده‌ای نیست و در حقیقت پژوهشگران حدس می‌زنند که تا تجاری شدن این ایده، سه سالی زمان نیاز داشته باشند.

برای ساختن NailO آنها باید در لایه‌های الکتریکی بسیار نازک، باتری، صفحه لمسی، میکروکنترلر، تراشه ارسال بلوتوث را می‌گنجاندند که کار خیلی سختی است.

اما همین نمونه اولیه آنها در حال حاضر می‌تواند در ۹۲ درصد موارد به طرز صحیحی عمل کند و سوایپ‌های کوچک کاربر را به اعمال مورد نظر ترجمه کند.

در ضمن NailO باید طوری ساخته شود که لمس‌های اتفاقی، عملکرد آن را متوقف نکنند. در حال حاضر کاربر باید ۲ ثانیه روی ناخن تپ کند تا مکانیسم NailO فعال شود، اما شاید در آینده محققان فکر دیگری کردند.

به گمانم NailO کاربردهایی دارد که در آینده تعریف خواهند شد، مثلا تصور کنید که برای جلو وعقب کردن و تغییر سرعت نمایش یک فیلم، به جای اینکه مجبور باشید به کنترل‌های روتین متوسل شوید، بتوانید با ظرافت روی یک ناخن خود سوایپ کنید!

► این روبات یک حقیقت مسلم است
دکتر صباغی: دفاترپست بانک ایران مطابق استانداردهای بانک مرکزی ساماندهی می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر