محبوب‌ترین دوربین‌های عکاسان شاتراستاک

يكشنبه ، 30 فروردين 1394 ، 08:49

بانکی دات آی آر: شاتراستاک لیست ده دوربین محبوب عکاسان وبسایت خود را منتشر کرد.
به گزارش دیجی کالا، کدام دوربین در میان عکاسان آرشیوی (Stock Photographer) از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟ اگرچه اطلاعات دقیقی از مجموع عکاسان در اینترنت وجود ندارد، اما اخیرا بزرگ‌ترین وبسایت ارائه دهنده این تصاویر یعنی «شاتراستاک» (Shutterstock) نتیجه آنالیز تصاویر قرارگرفته بر روی دیتابیس خود را منتشر کرده است.


محبوب‌ترین دوربین در میان عکاسان که سهم بسیار بالایی را نیز به خود اختصاص داده، دوربین حرفه ای و مشهور کانن Canon 5D Mark II است. رتبه بعدی به نسل بعدی این دوربین یعنی 5D Mark III تعلق دارد که در کنار Mark II سهمی 41 درصدی در میان تصاویر ثبت شده توسط ده دوربین محبوب عکاسان شاتراستاک دارند.

شاتراستاک این داده‌ها را از اطلاعات EXIF تصاویر آپلود شده سال 2014 به دست آورده است. این کمپانی در حاشیه انتشار این نمودار تاکید کرده که "تمامی تصاویر اطلاعات مربوط به دوربین ثبت شده را به همراه ندارند، اما میلیون‌ها تصویر شاتراستاک این اطلاعات را داشته‌اند و جدول ده دوربین محبوب عکاسان از همین تصاویر به دست آمده است."

از میان تصاویری که در سال 2014 به شاتراستاک ارسال شده، مجموعا 58 درصد آن‌ها توسط این وبسایت تایید شده‌اند که در میان آن‌ها تصاویر ثبت شده با Canon EOS 5D Mark III و Nikon D800 به ترتیب با 69 و 68 درصد، بیشترین نرخ تایید را به خود اختصاص داده‌اند.

► نسل جدیدی از «پاسپورت» غیرمتعارف بلک‌بری
عکس/ روبات سرآشپز ◄

مطالب مرتبط
بنر