میز کنفرانس هوشمند ساخته نیویورک تایمز

سه شنبه ، 1 ارديبهشت 1394 ، 08:35

بانکی دات آی آر: بعضی از رسانه‌های بزرگ دنیا، در حکم امپراتوری‌های بزرگ هستند، ممکن است وقتی نام «روزنامه» نیویورک تایمز را می‌شنوید، واژه «روزنامه»، شما را به یاد روزنامه‌های معمول بیندازد. اما نیویورک تایمز در واقع یک غول رسانه‌های بی‌همتاست که حتی توانایی دگرگونی شرایط سیاسی کشورش را هم دارد.

به گزارش یک پزشک، اگر از وب‌سایت نیویورک تایمز دیدن کرده باشید، حتما می‌دانید که سطح طراحی نوآورانه و فناوری‌هایی که این روزنامه استفاده می‌کند، هیچ مشابهی در میانه وب‌سایت‌های روزنامه‌های دیگر ندارد. در واقع این روزنامه در شروع برخی از روندهای طراحی وب، یک پیشگام است.

اما فراتر از آن، جالب است بدانید که نیویورک تامیز برای خودش یک آزمایشگاه فناوری دارد!

و در این قسمت از وب‌گرد مبتلا بسیار نیکوست که شما را با یک محصول خلاقانه این آزمایشگاه آشنا کنم:

یک میز کنفرانس هوشمند!

همین که این میز را ببینید، متوجه متفاوت بودنش می‌شوید، یک میکروفن بزرگ پیشرفته در وسط میز قرار گرفته است که می‌تواند صداهای حاضران در جلسه را بادقت بشنود.

 

هدف از ساختن این میز کنفرانس این بود که ثبت وقایع کنفرانس‌های زیادی که در روزنامه برگزار می‌شد، آسان‌تر شود.

اما جالب است بدانید که این میکروفن، تنها به صورت ساده، صداها را سمع نمی‌کند، بلکه قادر به پردازش و تبدیل صوت به متن هم است، یعنی چیزی شبیه سیری اپل یا کورتانای مایکروسافت.

جالب‌تر اینکه هرگاه یکی از مدعوین حس کرد که تکه‌ای از صحبت‌های سخنران اهمیت خاصی دارد، کافی است روی صفحه لمسی کوچک جلویش، تپ کند، در این صورت میز به صورت خودکار صحبت‌های او را ۳۰ ثانیه پیش و بعد از تپ به متن تبدیل می‌کند و برای سهولت دسترسی به این تکه متنی‌شده، چند برچسب با تگ هم روی آن می‌گذارد!

برای حفظ حریم خصوصی، این میز کنفرانس حافظه محدودی دارد و به صورت خودکار، جریان کنفرانس‌های برگزار شده قدیمی‌تر از ۴ هفته را فراموش می‌کند!

فناوری این روزها حتی اجسام سابقا بی‌جان دور و برمان را تبدیل به وسایل هوشمند و تعاملی کرده است!

► امکان بازکشت نوکیا با یک گوشی جدید
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱ اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر