امکان بازکشت نوکیا با یک گوشی جدید

سه شنبه ، 1 ارديبهشت 1394 ، 09:01

بانکی دات آی آر: یک سال می‌شود که مایکروسافت بخش گوشی موبایل نوکیا را خریده است.

به گزارش یک پزشک، در این میان علاقه‌مندان بی‌شمار این برند، چاره جز افسوس خوردن نداشته‌اند، چرا که آنها احساس می‌کردند با از میان رفتن یک شرکت پیشرو که همواره گوشی‌های متفاوت با طراحی‌های انقلابی و سخت‌افزار مطمئن تولید می‌کرد، به آرمان‌های آنها خیانت شده است.

شاید اگر نوکیا به موقع سمت اندروید رفته بود، بازار فعلی گوشی‌های هوشمند، کمی از حالت یکنواختی حال حاضر درمی‌آمد.

مطابق قراردادی که نوکیا با مایکروسافت بسته است، این شرکت تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ نمی‌تواند هیچ گوشی‌ای با برند نوکیا روانه بازار کند.

مسلما این باند مانعی بر سر راه نوکیا، برای ساختن یک کلون اندرویدی از آی‌پد مینی عنی تبلت N1 نشد، اما در مورد گوشی‌های هوشمند چطور؟ آیا بعد از گذشت بازه زمانی فوق، گوشی در خورد توجهی از نوکیا خواهیم دید؟

بر اساس اخباری که به سایت Recode رسیده است، سال آینده ما گوشی‌های نوکیای جدید خواهیم دید.

اما نه! خوشحال نشوید! به نظر می‌رسد که نوکیا طبق توافق و قرارداد با گوشی‌سازهای دیگر، فقط نام برند خود را به تعدادی از گوشی‌های احتمالا اندرویدی خواهد داد و فعلا خبری از گوشی‌سازی مستقل توسط نوکیا نخواهد بود.

از نوکیا البته اخباری مثل پژوهش در زمینه واقعیت مجازی هم به گوش می‌رسد.

دیگر خبر مهمی که چندی پیش منتشر شده بود، خبر احتمال خرید شاخه ارتباطی شرکت آلکاتل -لوسنت با قیمت ۱۵٫۶ میلیارد دلار توسط نوکیا خواهد بود. با این خرید این شرکت می‌تواند با رقبای سازنده تجهیزات اترباطی مثل اریکسون رقابت کند.

و به عنوان خبر آخر از نوکیا، زمزمه‌هایی به گوش رسیده است که نوکیا می‌خواهد سامانه نقشه معروف خود موسوم به Here را به فروش برساند.

خلاصه اینکه نوکیا با فروش قسمت موبایل خود همچنان با اتکا به اعتبار قبلی و نیز تجارت‌هایی که هنوز در دست‌اش است، به حیات ادامه خواهد داد، اما به نظر نمی‌رسد حالا حالاها شرکت مطرحی «برای کاربران انتهایی» بشود.

► عکس/ پرچمدار جدید سونی
میز کنفرانس هوشمند ساخته نیویورک تایمز ◄

مطالب مرتبط
بنر